تردید درباره سفر پادشاه عربستان به آمریکا

تردید درباره سفر پادشاه عربستان به آمریکا
يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 22:14

منابع سعودی از احتمال شرکت نکردن پادشاهِ عربستان، در اجلاسِ سران در کمپ دیوید، خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه روز یکشنبه به پایگاه خبری سعودی "ایلاف" خبر دادند که "محمد بن نایف" ولیعهد عربستان، ریاست هیئت این کشور در نشست سران کمپ دیوید را به عهده خواهد گرفت.

این اطلاعاتِ درز شده، برای آمریکایی ها به مثابه شوک خواهد بود، زیرا سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پیش اعلام کرده بود که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه، پیش از اجلاس سران کمپ دیوید، با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

"اریک شولتز" سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه به خبرنگارانی که به همراه او سوار هواپیمای رئیس جمهور بودند، گفت: اوباما و سلمان، رایزنی در زمینه های مختلف منطقه ای و دو جانبه را ادامه خواهند داد.

"مجتهد" فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق تویتر، هواداران و شهرت بسیاری را در این کشور کسب کرده است، امروز از توصیه امیر کویت به فرزند پادشاه عربستان برای جلوگیری از سفر او به آمریکا پرده برداشت.

مجتهد خاطرنشان کرد: "صباح الاحمد" امیر کویت با توجه به شناخت بسیار خوبی که از ملک سلمان دارد، به "محمد بن سلمان" (فرزند پادشاه و جانشین ولیعهد) نصیحت کرد که پادشاه به آمریکا نرود تا آنها را به دلیل وضعیت سلامتی و عقلی خود، در تنگنا قرار ندهد.
وی افزود: به همین خاطر، محمد بن نایف، رئیس این هیئت، محمد بن سلمان را (در سفر به آمریکا) همراهی خواهد کرد، و شاید ملک سلمان در فرصتی دیگر که برنامه‌ای مختصر برای او تدارک دیده شده باشد، به آمریکا برود.
مجتهد خاطرنشان کرد، صباح الاحمد دوست شخصی ملک سلمان است، و در جریان بحران منطقه خلیج فارس زمان ویژه ای را با او سپری کرد، و دوستی آنان پابرجا مانده است؛ و این نصیحت و توصیه را از روی دوستی و محبت و غیرت مطرح کرده است.

26

پربیننده ترین خبرها