خبرنگار آمریکایی مطرح کرد:

افشای دروغ کاخ سفید در باره عملیات ضد بن لادن

افشای دروغ کاخ سفید در باره عملیات ضد بن لادن
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 22:20

یک روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی حکایت کاخ سفید از عملیات سال 2011 و کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده را کذب دانست و تاکید کرد که پاکستانی‌ها از این عملیات اطلاع داشتند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکهالعالم، "سیمورهرش" نوشت: کاخ سفید زمانی که اعلام کرد آمریکا در یک مجتمع مسکونی در پاکستان، بن لادن را شناسایی کرده و کماندوهای آمریکایی بدون کمک طرفی دیگر در اقدامی محرمانه، عملیات ضد رهبر سابق القاعده را انجام دادند، دروغ گفت.

در تحقیق این روزنامه نگار سرشناس که نشریه "لندن ریویو آو بوکس" آن را منتشر کرده، به نقل از یک مسوول برجسته اطلاعات و منابع آمریکایی آمده است که مسوولان برجسته ای در ارتش پاکستان و اطلاعات این کشور از عملیات آمریکا علیه بن لادن اطلاع داشتند.

وی افزود: آمریکا از طریق یک مسوول اطلاعاتی برجسته سابق پاکستان از مکان اختفای بن لادن باخبر شد؛ وی با مراجعه به سفارت آمریکا در پاکستان اطلاعات خود را درباره بن لادن در مقابل 25 میلیون دلار و زندگی در واشنگتن، فروخته بود.

این گزارش خاطرنشان می کند که بن لادن در عمل از سال 2006 در ابوت آباد پاکستان تحت نظر بود و به گفته یک منبع آگاه وضعیت جسمی وی به حدی وخیم و ناگوار شده بود که دیگر هیچ ارزشی نداشت.

"اسد دورانی" رییس سابق دستگاه اطلاعات پاکستان، در سخنانی خاطرنشان کرده بود که احتمالا اطلاعات پاکستان قبل از عملیات ضد بن لادن از مکان اختفای وی اطلاع داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها