همبستگی فلسطینی ها و لبنانی ها با اسرای زندان های اسرائیل

همبستگی فلسطینی ها و لبنانی ها با اسرای زندان های اسرائیل
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 13:45

العالم - کمپین بین المللی همبستگی با اسرای زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل و انجمن اسرا و آزادگان لبنان با برپایی تظاهرات از اسیران دربند صهیونیست ها حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اعضای این کمپین با تجمع مقابل دفتر اسکوا (کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا) در بیروت خواستار تلاش های منطقه ای و بین المللی برای آزادی سریع تمام اسیران  در زندان های رژیم اشغالگر قدس شدند.

نمایندگان گروه های فلسطینی ، احزاب ، فراکسیون های مجلس نمایندگان و سازمان های جامعه مدنی لبنان در تظاهرات بیروت حضور داشتند.

شیخ عطا الله حمود نماینده حزب الله لبنان دراین مراسم خواستار تلاش کشورهای عربی و دیگر کشورها برای آزادی اسرای فلسطینی شد و گفت : مقاومت نقش بسزائی در آزادی اسرا ایفاء کرد و با ربودن نظامیان صهیونیست و مبادله آنها با اسرا پیشتاز عرصه دفاع از حقوق اسرا است.

قاسم هاشم عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی مجلس نمایندگان لبنان نیز اعلام کرد: اسرائیل همچنان حقوق اسرا را نقض می کند و آنها را در سلول های انفرادی نامناسب نگه می دارد و از ملاقات و آموزش محروم می کند.

وی افزود : پارلمان های عربی و غیرعربی باید سران و عوامل جنایتکار اسرائیل را رسوا کنند و پرونده جرایم و جنایات آنها را به مجامع بین المللی ارائه بدهند.

ابوجابر عضو کمیته مرکزی جبهه آزادیبخش خلق فلسطین نیز اعلام کرد : تنها مقاومت مسلحانه می تواند اسرا را از بند رژیم صهیونیستی آزاد کند و مذاکرات 20 ساله تأثیری در آزادی اسرا نداشته است .

وی افزود : جامعه جهانی با فلسطینی ها غیرمنصفانه برخورد کرده و جلاد و قربانی را به یک چشم نگاه می کند.

ابوعماد رامز نماینده گروه های ائتلاف ملی فلسطینی هم اعلام کرد: آزادگان جهان ، سازمان ملل و شورای حقوق بشر باید سران جنایتکار رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جرایم و جنایاتی همچون نقض حقوق اسرا به دیوان کیفری بین المللی تحویل دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها