عزیمت فعالان اروپایی برای شکستن محاصره نوار غزه

عزیمت فعالان اروپایی برای شکستن محاصره نوار غزه
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 14:00

العالم - 13 فعال سوئدی و نروژی روز یکشنبه گذشته با یک کشتی ماهیگیری، ساحل شهر گوتنبرگ سوئد را به قصد شکستن محاصره نوار غزه که از سال 2007 درمحاصره است، ترک کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی به نقل از "میخائیل کارلسون" سخنگوی رسانه ای این گروه که خود نیز در این کشتی ماهیگیری با نام "ماریان" حضور دارد، گفت: هدف این کمپین  جلب توجه جهانیان به رنج هایی است که صیادان فلسطینی متحمل می شوند.

وی تصریح کرد، در صورت موفقیت آمیز بودن ماموریت و رسیدن ماریان به سواحل غزه، آن را به صیادان فلسطینی هدیه خواهند داد.

کارلسون گفت: مسولان این کمپین در صدد تشکیل کمپین مشابه سالانه تا شکستن بدون قید و شرط محاصره غیر انسانی نوارغزه هستند.

وی افزود: قرار است کشتی های دیگری از سواحل دریای مدیترانه به این کمپین بپیوندند اما اطلاعاتی از شمار آنان و کشورهای مشارکت کننده در دست نیست.

کارلسون از برنامه های دیگر این کمپین برای بزرگداشت یادبود قربانیان کشتی ترکیه ای "مرمره" به هنگام رسیدن به غزه یاد کرد تا اقدام انسان دوستانه آنها را بار دیگر یادآوری کند.

قرار است کشتی ماریان اواسط ژوئن به غزه برسد.

شایان ذکر است نیروهای کوماندو وابسته به نیروی دریایی رژیم صهیونیستی کشتی مرمره ، بزرگترین کشتی ناوگان آزادی که اواسط سال 2010 برای شکستن محاصره نوارغزه، درصدد رسیدن به سواحل غزه بود، را با گلوله های جنگی و گاز هدف حمله قرار داد.

در ناوگان آزادی بیش از 500 نفر برای ابراز همبستگی با فلسطینیان که بیشتر آنان از کشور ترکیه بودند، هنگام عبور از دریای مدیترانه مورد حمله نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که این حمله 10 شهید و 50 زخمی به دنبال داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها