قبر جد عثمانی‌ها، تنها اثری که ساخته می‌شود !

قبر جد عثمانی‌ها، تنها اثری که ساخته می‌شود !
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 15:58

درحالیکه بسیاری از آثار تاریخی و زیارتگاه‌های سوریه و عراق در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی ویران شده و یا در معرض نابودی قرار گرفته است، ترکیه از طرح اولیه مقبره جدید "سلیمان شاه" جدّ سلطان عثمان اول - بنیانگذار امپراتوری عثمانی - پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی به نقل از آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا) گزارش داد که معماری و مهندسی قبر جدید سلیمان شاه برگرفته از اماکن تاریخی و فرهنگی خواهد بود، به نحوی که شبیه به مسجد الاقصی و قبر "سلیمان قانونی" - دهمین شاه عثمانی - می‌شود.
قبر سلیمان قانونی در شهر استانبول ترکیه قرار دارد.
مساحت محوطه قبر جدید سلیمان شاه 9 هزار و 500 مترمربع خواهد بود و یک مرکز فرهنگی ، مرکز حراست ، مسجد ، وضوخانه ، میهمان خانه و برج های مراقبت نیز در آن احداث خوهد شد .
احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه یکشنبه این هفته از قبر جدید سلیمان شاه دیدن کرد.
ارتش ترکیه در 22 فوریه 2015 در اقدامی برخلاف قوانین بین المللی وارد خاک سوریه شد و قبر سلیمان شاه را از شهر "منبج" در استان حلب به روستای "اشمه" در مرز این کشور با ترکیه منتقل کرد.
نقل و انتقال قبر سلیمان شاه، در مناطقی از سوریه صورت گرفته که تحت کنترل گروه‌های تروریستی است و مقبره قبلی سلیمان شاه نیز تنها اثری بود که از گزند تروریستها و گروه‌های مسلح در امان قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها