درخواست دیده بان حقوق بشر از اوباما در کمپ دیوید

درخواست دیده بان حقوق بشر از اوباما در کمپ دیوید
چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 11:42

دیدبان حقوق بشر از رئیس جمهور آمریکا خواست، حکام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را برای اصلاح امور کشورهایشان تحت فشار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری آتاتولی، دیدبان حقوق بشر در گزارشی با عنوان "شورای همکاری خلیج فارس- آمریکا"، تاکید کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید در نشست کمپ دیوید سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به رعایت بیشتر حقوق بشر تشویق کند.

استراحتگاه تابستانی روسای جمهور آمریکا در "کمپ دیوید" فردا محل برگزاری نشستی خواهد بود که قرار است با حضور اوباما و برخی سران و مسؤولان ارشد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شود.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات از آغاز انقلاب در کشورهای عربی در سال 2011 میلادی تدابیر و قوانین سرکوبگرانه ای را در برخورد با مخالفان سیاسی خود در پیش گرفته اند و حتی این کشورها به استثنای کویت، توافقنامه امنیتی مشترکی تصویب کردند که می توان از آن برای جرم تلقی کردن انتقاد از کشورهای عضو شورای هکاری یا سران این کشورها، استفاده کرد.

"سارا مورگان" مدیر دیدبان حقوق بشر واشنگتن گفت: توافقنامه امنیتی مشترک اعضای شورای همکاری خلیج فارس و قوانین سرکوبگرانه ای که حکام این کشورها اعمال می کنند، به خاموشی صدای مخالفان و پر شدن زندان های این کشورها می انجامد.

پربیننده ترین خبرها