احزاب اردنی: تروریستها نباید در اردن آموزش ببینند

احزاب اردنی: تروریستها نباید در اردن آموزش ببینند
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 11:07

احزاب اردنی با آموزش تروریست ها در خاک کشورشان مخالفت کرده و گفتند: این اقدام مغایر با منافع ملی اردن است و نقض اصل حُسن همجواری با سوریه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعید ذیاب سخنگوی ائتلاف احزاب ملی و چپ اردن در کنفرانسی خبری در شهر امان پایتخت این کشور گفت: ائتلاف احزاب ملی و چپ اردن مخالف همدستی دولت امان در توطئه علیه سوریه است و دولت به جای این کار، باید برای گردهم آوردن طرف های سوری بر سر میز مذاکره و حل مسالمت آمیز بحران سوریه و دفع خطر تجزیه و تقسیم این کشور تلاش می کرد. 

ذیاب گفت: برخی از کشورهای منطقه به ابزاری برای اجرای توطئه تجزیه و تقسیم کشورهای منطقه تبدیل شده اند.

وی افزود: هر گونه مداخله خارجی و تشکیل هرگونه ائتلافی برای تجزیه و تقسیم کشورهای منطقه مردود است. 

دولت اردن درحال آموزش شماری از عناصر تروریست در پادگانهای خود زیر نظر مربیان آموزشی آمریکایی به منظور آمادسازی آنها جهت مشارکت در نبردها در سوریه است. ترکیه و عربستان سعودی نیز زیر نظر آمریکا درحال آموزش شمار دیگری از این تروریست ها هستند تا از آنها برای جنگ با مردم و نظام سوریه استفاده کنند.

سخنگوی ائتلاف احزاب ملی و چپ اردن همچنین به انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: نتایج انتخاب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نشان می دهد که سران صهیونیست بیش از پیش مرتکب جرایم و جنایات خواهند شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها