حزب عمل اسلامی بحرین تاکید کرد:

لشکرکشی عربستان به بحرین مایه ننگ جهان

لشکرکشی عربستان به بحرین مایه ننگ جهان
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 14:43

عضو ارشد حزب عمل اسلامی بحرین دخالت نظامی عربستان در کشورش برای سرکوب تظاهرات مردمی را لکه ننگی برای منطقه و جهان ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، راشد الراشد دخالت نظامی بیگانگان در بحرین از طریق اعزام نیروهای مسلح موسوم به "سپر جزیره" و نیروهای اردنی برای مقابله با خیزش مردمی را لکه ننگی برای تاریخ منطقه و جهان توصیف کرد.

الراشد در گفت و گو با نشریه البدیل مصر گفت: این لشکرکشی برای مقابله با تظاهرات مردم بی سلاح انجام شد که نقض قوانین و معاهدات بین المللی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: ملت بحرین مشروعیت حکومت آل خلیفه را بعد از انقلاب فوریه سال 2011 میلادی ساقط کرد و پاسخ نظامی و امنیتی دولت بحرین به خواسته های دمکراتیک و آزادی طلبانه مردم نمی تواند برای هیچ نظام سیاسی مشروعیت به دنبال داشته باشد.

عضو ارشد حزب عمل اسلامی بحرین در توضیح جنایات آل خلیفه به موارد متعددی مانند به شهادت رساندن دهها نفر، جنایات مستندسازی شده توسط سازمانهای حقوق بشری، حمله مزدوران آل خلیفه به منازل شهروندان با مقادیر بسیار زیاد گازهای اشک آور و خفه کننده، حملات شبانه به خانه ها، پر شدن زندانها از هزاران شهروند بحرینی از جمله زنان و مهاجرت هزاران نفر برای فرار از سرکوب اشاره کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه دولت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

پربیننده ترین خبرها