آخرین آمار از تلفات تجاوز ائتلاف عربستان به یمن + فیلم

جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 12:20

صنعاء (العالم) – ائتلاف مدنی ثبت جنایتهای تجاوز عربستان سعودی به یمن در گزارش دوره ای خود از شهادت و یا مجروح شدن 6774 نفر در طول 49 روز حملات عربستان خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، "محمد علاو" عضو "ائتلاف مدنی ثبت جنایت های تجاوز سعودی" در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا ضمن محکوم کردن کشتار مردم یمن خاطرنشان کرد که در حملات تجاوزگران بیمارستانها، مساجد، زندانها، شبکه های تلفن و ایستگاههای برق، گورستانها و قلعه های باستانی نیز هدف قرار گرفته است.
"احمد غلاب" سخنگوی سازمان خانه آزادی در گفت و گو با خبرنگار العالم اظهار داشت: تجاوز سعودی ها، جنایات جنگی و کشتار جمعی به شمار می آید زیرا حتی بیمارستان ها و مدارسی که کودکان در آن مشغول درس خواندن بودند هدف قرار داده، و از اسلحه ممنوعه از جمله بمب خوشه ای استفاده کرده است.
ائتلاف مدنی همچنین از مانع تراشی برای رسیدن کمک های انسانی به یمن ابراز شگفتی کرد و از به خطر افتادن جان اعضای خود هنگام ثبت آمار جنایات سعودی ها خبر داد.
"محمد المسوری" وکیل دبیرخانه تشکل "خانه قانونی" در گفت و گو با خبرنگار العالم تأکید کرد که خودروها و تجهیزات آنها هنگام ثبت جنایتهای سعودی ها هدف حمله قرار گرفته است، اما آنها به کار خود برای رسوا کردن عربستان در استفاده از اسلحه ممنوعه ادامه داده اند.
"علی العاصمی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز گفت که هدف از تهیه این گزارش و امثال آن، جمع آوری مستندات رسمی است که پرونده جرم عربستان را تشکیل می دهد و باید به دادگاههای بین المللی ارائه شود.
وی افزود: حکومت عربستان و هم پیمان هایش باید به دادگاه بین المللی لاهه به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شوند و ما آنها را به خاطر جنایتهایشان در یمن رها نخواهیم کرد.
گفتنی است در سایه سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات سعودی ها در یمن، به دلیل محاصره این کشور اوضاع انسانی هر روز وخیم تر می شود.

پربیننده ترین خبرها