تظاهرات اردنی‌ها در سالروز نکبت

تظاهرات اردنی‌ها در سالروز نکبت
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 13:25

جمعی از احزاب و گروههای اردنی در آستانه روز نکبت فلسطینی، در غرب امان پایتخت اردن تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعی از اعضای ائتلاف احزاب ملی و چپگرا در اردن شامگاه دیروز (پنجشنبه) در آستانه روز نکبت، مقابل مسجد الکاتونی که نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در غرب امان پایتخت اردن قرار دارد، تظاهرات کردند و لغو پیمان صلح میان اردن و رژیم اشغالگر قدس را خواستار شدند.

سایت خبری "رای الیوم" تأکید کرد: شرکت کنندگان با تاکید بر مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین، با سردادن شعارهایی، لغو روند مذاکرات اعراب با رژیم اسرائیل را خواستارشدند.

تجمع کنندگان همچنین خواستار آزادی "احمد الدقامسه" سرباز اردنی شدند. وی به اتهام قتل هفت صهیونیست در سال 1997 در منطقه الاغوار اردن هم مرز با فلسطین به 25 سال زندان محکوم شد.
شرکت کنندگان در این تجمع با بالابردن پرچم های اردن و فلسطین و حمل پارچه نوشته هایی در مخالفت با ادامه مذاکرات، بر پاسخ مناسب به جنایات اشغالگران و لغو معاهده "وادی عربه" (معاهده صلح اسرائیلی اردنی) تاکید کردند.
"نه به تقسیم، بله به وحدت فلسطین و آزادی این سرزمین" و "همبستگی و مقاومت راه ما به سوی آزادی است" از دیگر شعارهای معترضان اردنی در این تظاهرات بود.

روز نکبت (یوم النکبه) سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی توسط باندهای صهیونیستی است که در سال 1948 روی داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها