فعاليت جنبش شيعه "الصابرين" در غزه

فعاليت جنبش شيعه
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 13:52

سايت خبري صهیونیستی "واللا" تأکید کرد که یک جنبش شيعه به نام "الصابرين" در غزه از يك سال پيش با تسهيل جنبش اهل سنت حماس درحال فعالیت است.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، سايت خبری صهیونیستی "واللا" ادعا کرد: "اين جنبش چندین نهاد خيريه شيعه را اداره مي كند، كه همگی از حمايت مالي تهران برخوردارند و پيوستن به مذهب تشیع را ترويج مي كنند."

اين سايت افزود: "اكثريت فلسطيني ها پيرو مذهب تسنن هستند و كساني كه در غزه شیعه شده اند، درصد بسيار اندكي را تشکیل می دهند."

سايت واللا مدعی شد که تصاویر و اسنادی از فعاليت هاي خيريه سازمانهاي مختلف شيعه در غزه، به دستش رسيده است.

این سايت صهيونيستي افزود: "اين پديده در غزه كاملا جديد است، و جنبش حماس در حال حاضر با وجود و فعاليت آن موافق است، و به نظر مي رسد این فعالیتها با حمايت مالي ايران باشد."

بر اساس این گزارش، پلاكارهاي بزرگی در غزه توسط این جنبش نصب شده كه روي آن تصاوير بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران نقش بسته است. در يك پلاكارد ديگر نيز نوشته شد است: "تبريك به محور تهران - قدس".

اين سايت صهيونيستي افزود: "هشام سالم رياست جنبش الصابرين را برعهده دارد. اعضاي اين جنبش اخيرا در بيانيه اي حمله سعودي به يمن را تقبيح و به مصر و تشكيلات خودگردان فلسطين نيز حمله كردند."

این سایت وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد: "حمایت از حوثی های یمن در اين بيانيه، حماس را در مقابل كشورهاي اهل سنت در وضعيت دشواري قرار داد. پرچم جنبش الصابرين نيز به طور كامل شبيه پرچم حزب الله لبنان است و فقط رنگ آن تفاوت دارد."

پربیننده ترین خبرها