نگرانی انگلیس از حملات تروریستهای بازگشته از سوریه

نگرانی انگلیس از حملات تروریستهای بازگشته از سوریه
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 14:54

مقامات امنیتی انگلیس درباره خطر کسانی که از جنگ سوریه بازگشته‌اند و احتمال دست زدن آنان به عملیات تررویستی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در پلیس انگلیس اعلام کرد که بیش از 700 انگلیسی برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده اند و بیش از نیمی از آنها به کشور بازگشته و اکنون خطری بزرگ به شمار می آیند.
"مارک رولی" افسر ارشد واحد مبارزه با تروریسم گفت: در سال گذشته 338 نفر در ارتباط با تروریسم بازداشت شده اند که نیمی از آنها با بحران سوریه مرتبط بوده اند و این رقم یک رکورد به شمار می رود زیرا یک سوم بیش از آمار مربوط به سال 2013 است.
وی افزود: 11 درصد از کسانی که سال گذشته بازداشت شده اند  زن و 17 درصد زیر بیست سال سن دارند.

رولی خاطرنشان کرد داعش و دیگر گروههای تروریستی تلاش می کنند در انگلستان حملات تروریستی انجام دهند، و خطر تروریسم در این کشور از تلاش برای حملات کوچک و بزرگ تا جنایت های سازمان یافته و پیچیده از سوی شبکه های تروریستی متغیر است.
در آگوست سال گذشته انگلیس درجه هشدار خطر تروریستی را از نوع درجه دو اعلام کرد به این معنا که احتمال حمله تروریستی بسیار بالاست.
مسوولان امنیتی این کشور درباره خطر کسانی که از جنگ سوریه بازگشته اند هشدار داده اند. یکی از اتباع انگلیس که به داعش پیوسته "محمد  اموازی" متولد کویت است که پس از حضور در فیلمهای سربریدن گروگانهای اروپایی و آمریکایی در رسانه ها به نام "جان" معروف شده است.

مقامات انگیس می گویند از سال 2005 که 4 جوان افراطی با حمله به شبکه حمل و نقل این کشور، موجب مرگ 52 نفر شدند هر ساله چندین طرح بزرگ تروریستی را خنثی می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها