شهر تاریخی تدمر در سوریه از چنگ داعش آزاد شد

شهر تاریخی تدمر در سوریه از چنگ داعش آزاد شد
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 20:20

ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با داعش، شهر تاریخی "تدمر" را از چنگ این گروه تروریستی آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "طلال البرازی" استاندار حمص روز یکشنبه اعلام کرد: عناصر داعش توانسته بودند شنبه شب، شمال و شرق شهر تدمر را اشغال کنند، اما ارتش سوریه حملات آن ها را خنثی کرد و آن ها را به عقب نشینی از مناطقی که اشغال کرده بودند، واداشت.

البرازی به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای ارتش سوریه تپۀ مشرف بر تدمر و دکل رادیو و تلویزیون در شمال غربی شهر و همچنین پست ایست بازرسی ِ ورودی شهر را آزاد کردند؛ و اکنون اوضاع در این شهر و اطراف آن، آرام است.

گروه تروریستی داعش شنبه شب، با پیشروی در مناطق شمالی شهر تدمر، با مقاومت شدید ارتش سوریه مواجه شد.

استاندار حمص تاکید کرد که در درگیری های روز گذشته تا امروز، دستکم 130 تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد که ارتش سوریه همچنان با بهره گیری از نیروی هوایی، در تلاش برای بازرسی راه ها و پاکسازی منطقه است. در این میان تلاش ها برای خنثی سازی بمب های احتمالی کار گذاشته شده در مسیر نیز در جریان است و البرازی تاکید کرد که جاده حمص – تدمر کاملا پاکسازی شده و قابل بهره برداری است.

تدمر به سبب قرار داشتن در مرکز صحرای سوریه در مرز استان الانبار عراق که داعش بخشی از آن را در تصرف خود دارد، از موقعیت راهبردی برخوردار است.

"مامون عبدالکریم" دبیرکل موزه ها و آثار تاریخی سوریه، با تاکید بر این که هر نیم ساعت یک بار با پرسنل نگهداری از آثار تاریخی در تماس است، خاطر نشان کرد: آثار تاریخی آسیبی ندیده اند، اما با این حال همچنان نگران سلامت آن ها هستیم.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها