ادامه فعالیت بیمارستانهای حلب با وجود محاصره + فیلم

دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 15:04

بیمارستان های استان حلب سوریه با وجود اینکه این شهر در محاصره قرار دارد و با مشکل کمبود دارو مواجه است، به فعالیت خود ادامه می دهند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از حلب خاطرنشان کرد، بیمارستان های استان حلب در شمال سوریه با وجود محاصره این شهر و حمله افراد مسلح به درمانگاه ها، آمبولانس ها، کادر پزشکی و کمبود دارو ناشی از اقدام گروههای مسلح به سرقت کارخانه های داروسازی، همچنان به فعالیت خود ادامه داده و مجروحان و بیماران را پذیرش می کنند.

شهر حلب به علت تولید شمار قابل توجهی از اقلام دارویی و صادرات داروها به کشورهای همسایه مانند اردن، لبنان و حتی قبرس و یونان معروف بود.

محمد حزوری، مدیر بهداشت حلب، در مصاحبه با العالم گفت: بحران در استان حلب بر بخش بهداشتی تاثیر منفی گذاشته است. در بخش بهداشتی از 11 درمانگاه دولتی فعالیت 6 درمانگاه و از 103 درمانگاه خصوصی فعالیت 61 درمانگاه متوقف شده است. با این وجود، ما در اداره بهداشت حلب شبانه روز آماده فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستیم.

در حملات گروه های مسلح به شهر حلب همه ساکنان این شهر از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان هدف قرار می گیرند.

با توجه به محاصره اقتصادی سوریه، مسوولان درمانگاه ها به استفاده از تجربه های داخلی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی روی آورده اند. 

بسیج خدمت رسانی کادر پزشکی شهر حلب

"محمد ابوبکر بطیخ" مدیر درمانگاه رازی در حلب، در مصاحبه با العالم گفت: محاصره اقتصادی سوریه ادامه دارد و باعث توجه به صنایع داخلی برای تعمیر و جابجایی لوازم مصرفی شده است.
ایستادگی شهر حلب، گروه های مسلح را به چالش کشیده است و بسیج کادر پزشکی این شهر برای خدمات رسانی به مردم، حامل این پیام برای افراد مسلح است که هرچقدر هم به حملات خود ادامه دهند، نمی توانند ملت سوریه و حلب را به زانو در بیاورند.

پربیننده ترین خبرها