لیبی، مقر اصلی داعش در آفریقا

لیبی، مقر اصلی داعش در آفریقا
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 13:25

روزنامه "وال استریت ژورنال" فاش کرد که سران داعش در سوریه در پی تبدیل لیبی به مرکز اصلی داعش در آفریقا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وال استریت ژورنال در شماره دیروز (سه شنبه) خود نوشت: داعش، شمار بیشتری از نیروها و مربیان خود را به لیبی اعزام خواهد کرد و مقادیر بیشتری پول برای افزایش نفوذ خود در لیبی خواهد فرستاد.

به گفتۀ مسؤولان نظامی آمریکایی، داعش، از یک ماه پیش علاوه بر تقویت جایگاه خود در لیبی، در تلاش برای افزایش نفوذ خود در گروه های تندرو در این کشور و در سراسر جهان است.

یکی از مسؤولان آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: در حال حاضر، داعش، در لیبی، حضور عملیاتی دارد و در تلاش است که لیبی را به پایگاه اصلی خود در آفریقا تبدیل کند. به این ترتیب باید گفت که لیبی، به بخشی از نقشه تروریسم داعشی تبدیل شده است.

به گفتۀ این مسؤولان آمریکایی، "گسترش نفوذ داعش سبب شد چندین گروه تندروی مسلح در سراسر جهان وابستگی خود را به این گروه اعلام کنند تا از چهرۀ رسانه ای که این گروه در سراسر جهان برای خود ایجاد کرده است، بهره برداری کنند. در این میان، داعش نیز متقابلا از اعلام وابستگی گروه های مسلح به خود بهره برداری کرد و آن را نشانه "توسعه خلافت" خود تلقی کرد، اما با همه این ها، موفقیت های اخیر داعش در شمال آفریقا به مثابه نخستین توسعه واقعی نفوذ داعش در خارج از مشرق عربی است.

وال استریت ژورنال هشدار داد که تثبیت موقعیت داعش در لیبی، به معنی گسترش نفوذ تروریست ها است و هدف از آن برنامه ریزیِ حملات تازه ای در شمال آفریقا و حتی اروپا است.

به نوشته این روزنامه، آمریکا قصد ندارد حملات هوایی خود ضد داعش را به شمال آفریقا تعمیم دهد و این در حالی است که در لیبی، هیچ نیروی مسلحی که مورد اعتماد واشنگتن باشد، وجود ندارد به این ترتیب امکان همکاری با چنین نیروهایی برای تنظیم حملات هوایی به داعشی ها به شیوه حملاتی که در عراق صورت می گیرد، وجود ندارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها