دانمارک به داعشی‌ها در سوریه حقوق بیکاری می‌دهد

دانمارک به داعشی‌ها در سوریه حقوق بیکاری می‌دهد
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 14:19

32 تن از اتباع دانمارکی داعش که در سوریه در حال اقدامات تروریستی هستند، حدود 400 هزار کرون معادل نیم میلیون یورو از دولت دانمارک حقوق بیکاری گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ رادیو محلی " radio 24 seven" اعلام کرد که پس از بررسی پرونده‌های منتشر شده در روزنامه "ایندیپندنت" چاپ انگلیس، مشخص شده است که 32 نفر از اتباع دانمارکی داعش که در حال جنگ در سوریه هستند، تحت پوشش قانون کمکهای نقدی به افراد بیکار قرار داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، این تروریستها با وجود آنکه در سوریه در حال جنگ بودند، حدود نیم میلیون یورو حقوق بیکاری دریافت کرده‌اند.
این روزنامه به نقل از تلویزیون رسمی دانمارک خاطرنشان کرد که سازمان اطلاعات دانمارک این موارد را به وزارت کار این کشور اطلاع داده است.

تلویزیون رسمی دانمارک مدعی شد، این افراد درحالیکه مسؤولان از محل اقامت آنان اطلاعی نداشتند، همچنان حقوق بیکاری دریافت می کردند.

رسانه های دانمارکی اعلام نکردند که به غیر از این 32 نفر، آیا امکان دارد اتباع دیگری از این کشور در سوریه همچنان در حال دریافت حقوق بیکاری باشند یا خیر.

قانون بیمه بیکاری در دانمارک در مقایسه با کشورهای مختلف دنیا بیشترین کمک را به افراد بیکار می کند؛ به صورتیکه طبق این قانون به مدت 2 سال به افراد بیکار حقوق پرداخت می شود، و افرادی که مشمول این قانون می شوند روزانه 801 کرون معادل 120 دلار دریافت می کنند.

پربیننده ترین خبرها