عربستان، " گردن زن " کم دارد

عربستان،
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 18:37

العالم - یک روزنامه لبنانی با اشاره به صدور آگهی استخدام تعدادی داوطلب برای شغل گردن زدن در عربستان، از احتمال افزایش تعداد اعدام ها در دوره پادشاه جدید سعودی و در نتیجه کمبود " گردن زن " خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه لبنانی " السفیر" نوشت: " آیا تا به حال احساس کرده ای که یک آگهی استخدام مناسب و شرایط آن مطابق با شرایط تو باشد؟ آیا احساس کرده ای که برخی مشاغل و حرفه ها با خواسته ها و گرایش های تو در زندگی همخوانی دارد؟" درصورتیکه پاسخ " بله " باشد، این یک مصیبت است، اگر نگوییم که یک فاجعه است! شاید این آگهی استخدام، تنها آگهی استخدام در جهان باشد که باید به آن پاسخ منفی بدهیم و در پاسخ به آن باید بگوییم " هرگز ".

درست است که درآگهی استخدامی منتشر شده توسط وزارت امور خدمات مدنی عربستان، حقوق مشخصی تعیین نشده است و صلاحیت های زیادی را نمی خواهد - همانند برخی از " برادران انقلابی " که این روزها در کشورمان کار می کنند - اما آگهی استخدام برای جذب افرادی برای اقدام به گردن زدن و قطع سر و اعضای بدن ، درآن واحد هم خنده دار و هم گریه دار است.

این آگهی استخدام چه تناقض تمسخرآمیزی را درخود دارد، آن هم درکشوری که از لحاظ تعداد اعدام ها رکوردار است ، چطور ممکنست که این پست خالی باشد!

در کشوری که میزان بیکاری در آن طبق آمارهای رسمی به 12 درصد رسیده است، چگونه ممکنست که این پست ( گردن زن) خالی مانده باشد.

پس از آن این سوال مطرح می شود که در شرایطی که از زمان روی کارآمدن ملک سلمان در عربستان در آغاز سال 2015 تا ماه می ، آمار اعدام به طور فوق العاده افزایش یافته ، و از رقم ثبت شده در سال 2014 یعنی 78 مورد اعدام فراتر رفته است، چگونه می توان این پست خالی مانده باشد؟!

درشرایط فعلی علاوه بر کسانی که به علت ارتکاب جنایت های عادی به اعدام محکوم شده اند، اسامی شخصیت های مخالف مانند " نمر النمر " روحانی عربستانی یا " رائف بدوی " فعال شبکه های اجتماعی نیز در لیست اعدامی ها مشاهده می شود.

اما مساله تمسخربرانگیزتر در آگهی استخدام هشت فرد گردن زن در عربستان در حالی است که " فرهنگ قطع سرو گردن " کل منطقه از عراق و سوریه گرفته تا لبنان ، مصر ، لیبی و افغانستان و پاکستان را دربرگرفته است.

چطور ممکنست که این آگهی استخدام در عربستان ، قاتلان حرفه ای با عقاید مشوش را جذب نکند؟!

کمی تامل کن و صادق باش، درآن صورت می توانی بگویی که از چه مکتبی هستی و چه تعداد از مردان انقلاب تو، واقعاً شایستگی این شغل را دارند؟!!

پربیننده ترین خبرها