اردوغان : رئیس جمهوری مصر " مرسی " است

اردوغان : رئیس جمهوری مصر
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 22:34

العالم - رئیس جمهوری ترکیه، با بیان اینکه از نظر او محمد مرسی رئیس جمهوری مصر است ، از عبدالفتاح السیسی به عنوان کودتاگر یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " رجب طیب اردوغان " روز چهارشنبه در نشست خبری با " ملادین ایوانیچ " رئیس شورای ریاستی سه گانه بوسنی و هرزگوین در سارایوو پایتخت این کشور گفت که از نظر او رئیس جمهوری مصر ، عبدالفتاح السیسی کودتاگر نیست ، بلکه محمد مرسی است.

اردوغان از تصمیم صادره از سوی دستگاه قضایی مصر مبنی بر ارجاع پرونده محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و برخی دیگر از مسئولان گروه اخوان المسلمین به مفتی این کشور با هدف فراهم شدن زمینه صدور حکم اعدام برای آنان ابراز ناخرسندی کرد.

اردوغان همچنین از سکوت غرب درقبال تصمیم برای اعدام مرسی انتقاد کرد و گفت اعدام در اتحادیه اروپا ممنوع بود ، پس ای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چرا اکنون فریاد اعتراض سرنمی دهید؟

وی درباره مسئولان اتحادیه اروپا گفت که آنان حرفی نمی زنند و سخنان آنان فاقد محتوا است.

دادگاه کیفری قاهره روز شنبه گذشته دستور داد تا مدارک محمد مرسی اولین رئیس جمهوری غیرنظامی مصر به همراه 121 نفر از مجموع 166 متهم به مفتی این کشورارجاع شود تا نظر او را درباره اعدام آنان پس از محکومیتشان درخصوص دو موضوع " جاسوسی بزرگ " و " یورش به زندان ها " جویا شود.

این دادگاه روز دوم ژوئن را به عنوان نطق حکم اعلام کرد.

بر اساس قانون اساسی مصر، ارجاع مدارک و اسناد به مفتی، گامی برای زمینه سازی صدور حکم اعدام به شمار می رود و نظر مفتی، مشورتی خواهد بود و برای قاضی الزام آور نیست، به شکلی که درصورت مخالفت مفتی، قاضی می تواند حکم اعدام متهمان را صادر کند.

براساس قانون اساسی مصر، حکم هایی که اوایل ماه ژوئن آتی صادر می شود، بدوی و در نزد مراجع عالی قضایی قابل اعتراض خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها