هراس ایتالیا از نفوذ تروریسم از راه دریا

هراس ایتالیا از نفوذ تروریسم از راه دریا
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 22:59

وزیر کشور ایتالیا، درباره خطر احتمال ورود تروریسم به این کشور از طریق مهاجران غیرقانونی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "آنجلینو آلوانو" روز پنج شنبه گفت: من به هیچ وجه خطر ورود تروریسم به کشور از طریق مهاجرت غیرقانونی را بعید ندانستم، بلکه گفتم که نیروهای امنیتی ما در اوج آمادگی برای مقابله با ساده ترین نشانه های خطر در این زمینه هستند.

وی افزود: در این زمینه فرضیه اعزامِ پنهانِ عناصر تروریست به وسیله شناورهای مهاجرت را نیز مدنظر داریم.

آلوانو، این اظهارات را پس از آن بیان کرد که بیم ِ وارد شدن تروریست‌ها به این کشور از طریق مهاجرت‌های غیرقانونی و از مسیر دریا شدت گرفت.

پلیس ایتالیا، چندی پیش یک جوان مغربی را که از طریق مهاجرت غیرقانونی وارد این کشور شده بود، دستگیر و اعلام کرد که این شخص، احتمالا در عملیات حمله به موزه باردو در پایتخت تونس که طی آن 22 نفر از جمله 4 ایتالیایی کشته شدند، شرکت داشته است.

همچنین در عملیاتی دیگر، پلیس ایتالیا در چارچوب مبارزه با گروهک های تروریستی وابسته به القاعده، 18 مظنون به همکاری با این گروه را بازداشت کرد.

پلیس ایتالیا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: شماری از افراد بازداشت شده که به همکاری با القاعده مظنون هستند، مسئول عملیات خونینِ تروریستی در پاکستان نیز بوده اند.

در این بیانیه آمده است: این گروهک بنیادگرا که در منطقه ساردینیا مستقر بوده، در قاچاق مهاجران نیز دست داشته است. دو نفر از افراد بازداشت شده بخشی از یک گروه هستند که اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده را که در سال 2011 میلادی به هلاکت رسید، حمایت می کرده‌اند.

این افراد در ایالت های مختلف ایتالیا بازداشت شده اند. مقامات پلیس ایتالیا در مصاحبه با روزنامه استامپا تاکید کردند که هدف اصلی این تروریست ها، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بوده و همچنین قصد داشتند دولت پاکستان را به کنار گذاشتن مبارزه با شبه نظامیان طالبان و قطع حمایت از نیروهای آمریکایی در افغانستان مجبور کنند.

پلیس ایتالیا همچنین طی ماه گذشته 2 آلبانیایی تبار را نیز به اتهام ارتباط با گروه ترویستی داعش بازداشت کردند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها