پناهندگان اتیوپیایی قربانیان جدید حملات سعودی

پناهندگان اتیوپیایی قربانیان جدید حملات سعودی
جمعه 1 خرداد 1394 - 09:12

العالم - هواپیماهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی،گروهی از پناهندگان اتیوپیایی را در استان حجه هدف قرار دادند که در نتیجه این تجاوز پنج پناهجو کشته و دهها تن زخمی شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، درحمله هوایی ائتلاف سعودی به استان حجه همچنین بسیاری از خانه ها و محله های تجاری تخریب شدند.

همچنین در بمباران هواپیماهای سعودی به استان الجوف، شماری شهید و دهها نفر زخمی شدند وهواپیماهای سعودی مخازن آب این منطقه را نیز تخریب کردند.

به گزارش منابع محلی در یمن، جنگنده های سعودی با حمله به محله "احفاد بلال" در استان صعده یک کودک را شهید و شمار دیگری را زخمی کردند. در این تجاوز حتی بازارها، راهها، گورستان ها و مزارع در امان نماند.

پاکسازی شهر الحوطه یمن از تروریست های داعش

در همین حال، ارتش یمن با کمک کمیته های انقلابی موفق شد شهر الحوطه را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کند.

شهر الحوطه در دوره اخیر، شاهد دستبرد به مراکز دولتی از جمله بانک مرکزی، قتل سربازان یمنی و شهروندان و محاصره این شهر از سوی گروه های تروریستی بود.

با ورود ارتش یمن و کمیته های انقلابی به الحوطه، اهالی منطقه به استقبال آنها آمدند.

یورش کمیته های مردمی به پاسگاه مرزی سعودی

بنابه گزارش منابع خبری از جبهه شمالی، ارتش یمن با کمک کمیته های مردمی، کنترل کوه الردیف در عربستان را به دست گرفت. همچنین این نیروها با یورش به پاسگاه مرزی سعودی در منطقه علب واقع در شمال صعده، شماری از خودروهای نظامی ارتش سعودی را منهدم کردند که به دنبال آن نظامیان سعودی مجبور به عقب نشینی و فرار از این منطقه شدند.

در این حمله  18 افسر و سرباز سعودی کشته شد.

ارتش یمن درمنطقه کوه الردیف با نظامیان سعودی درگیر شده است. منابع خبری با اشاره به گسترش میدان نبرد از صعده تا مناطق مرزی دیگر، از درگیری میان ارتش این دو کشور در مناطق مرزی خبرمی دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها