سربازان جنایتکار صهیونیست برای جودو به مغرب می‌روند !

سربازان جنایتکار صهیونیست برای جودو به مغرب می‌روند !
شنبه 2 خرداد 1394 - 10:51

رئیس اتحادیه جودوی مغرب از سفر تیم رژیم صهیونیستی به این کشور برای شرکت در مسابقات قهرمانی جودو خبر داد؛ جنبش حماس تأکید کرد که تعدادی از اعضای این تیم از سربازان جنایتکار صهیونیست هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری رأی الیوم، "شفیق الکتانی" برای توجیه سفر تیم رژیم صهیونیستی به مغرب در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: "اگر از مشارکت تیم اسرائیلی در مسابقات جلوگیری شود فدراسیون بین المللی جودو و کمیته المپیک تحریم هایی را برای مغرب در نظر می گیرند، زیرا بر اساس قانون فدراسیون بین المللی، 16 تیم برتر جهانی در هر وزن باید در این مسابقات شرکت کنند."
وی افزود: "تیم اسرائیل نیز از جمله این 16 تیم منتخب است، و نمی توان از مشارکت آن جلوگیری کرد."
رئیس اتحادیه جودوی مغرب در ادامه مدعی شد: "ما به ورزش می پردازیم و کاری به چیز دیگری نداریم. وزارت خارجه و وزارت کشور مغرب مواضعی دارند و خودشان می دانند چه باید بکنند ولی ما بر اساس قوانین ورزشی عمل می کنیم."
مسابقات قهرمانی جودو با مشارکت 250 جودوکار زن و مرد از مناطق مختلف جهان در روزهای 23 تا 25 مه در پایتخت مغرب برگزار می شود.
شرکت تیم رژیم صهیونیستی در این مسابقات و اجازه دولت مغرب برای حضور آنها در خاک این کشور، اعتراضاتی را از سوی مردم فلسطین در پی داشته است.
"فوزی برهوم" سخنگوی جنبش حماس در صفحه فیسبوک خود نوشت: در سایه افزایش جنبش های تحریم جهانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی انتظار نمی رفت که دولت دوست -"مغرب"- تیم جودوی اسرائیل را به خاک خود راه دهد مخصوصا که تعدادی از آنها سربازان صهیونیستی هستند که در ارتکاب جنایت علیه مردم غزه شرکت داشته اند.
برهوم افزود: در صورت صحت این خبر از پادشاه و دولت و ملت مغرب می خواهیم با منزوی کردن رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را یاری کنند و هر نوع عادی سازی با آن را کنار بگذارند.
وی در ادامه گفت: کشور مغرب برای حمایت از عدالت در قضیه فلسطین، در این موضوع تجدیدنظر کرده و یک تصمیم مسوولانه و شجاعانه بگیرد که در تاریخ برایشان ثبت شود تا با بیرون راندن تیم اسرائیل و مسوولان صهیونیستی که آن را همراهی می کند جامعه جهانی را علیه این رژیم غاصب و سران جنایتکار آن متحد کند.
مغرب و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارند و بعد از شروع انتفاضه الاقصی یا همان انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 دفتر اسرائیل در مغرب بسته شد.

پربیننده ترین خبرها