نماینده عراقی: اطلاعات جدید درباره اسپایکر خطرناک است

نماینده عراقی: اطلاعات جدید درباره اسپایکر خطرناک است
شنبه 2 خرداد 1394 - 15:02

نماینده پارلمان عراق اطلاعات ارائه شده جدید توسط یکی از نمایندگان درباره جنایت اسپایکر را خطرناک توصیف کرد و از دستگاه قضایی خواست این اطلاعات را جدی بگیرد و درباره آن بیشتر تحقیق کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم "حنان الفتلاوی" نماینده پارلمان عراق و رئیس جنبش اراده گفت: اطلاعاتی که درباره جنایت اسپایکر توسط مشعان الجبوری ارائه شده خطرناک است، و نشان می دهد که این جنایت توسط عراقی ها انجام شده.
الفتلاوی روز شنبه به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: دادستانی کل باید به این مسأله رسیدگی کند، و قوه قضائیه نیز باید به این اطلاعات اعتماد کند تا خون بیگناهان پایمال نشود.
وی ضمن درخواست از نخست وزیر برای تشکیل کمیته جدید درباره ارزیابی این اطلاعات، از پارلمان هم خواست کمیته تحقیق جدیدی برای بررسی این ماجرا تشکیل دهد و بی طرفی آن را هم تضمین کند.
این نماینده عراقی تاکید کرد که این مساله نباید تحت تاثیر تعارف ها و تسویه حساب های سیاسی قرار بگیرد زیرا نام چندین شخصیت سیاسی در آن مطرح است.
مشعان الجبوری نماینده پارلمان عراق دیروز در گفت و گو با یکی از برنامه های شبکه سومریه نیوز به طور غیر منتظره نام مهمترین عامل جنایت اسپایکر را فاش کرد و گفت وی شخصی به نام "زید العجیلی" است که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت است.
مشعان الجبوری در این برنامه فاش کرد که احمد الجبوری وزیر امور استان ها، احمد الکیم رئیس شورای استانداری، عبد ذیاب العجیلی وزیر سابق آموزش عالی و همه اعضای شورای استانی به جز یکی دو نفر هنگام انتقال سربازان به محل جنایت اسپایکر در آن مکان حضور داشتند و همه آنها در منطقه کاخ های ریاست جمهوری، منزل دارند.
گفتنی است تروریست های داعش صدها نفر از دانشجویان و کارآموزان نظامی پایگاه اسپایکر واقع در شمال شهر تکریت را هنگامی که در ژوئیه سال گذشته بر این شهر سیطره یافتند اعدام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها