طرح صهیونیستها برای اشغال یکی از مناطق بیت المقدس

طرح صهیونیستها برای اشغال یکی از مناطق بیت المقدس
يکشنبه 3 خرداد 1394 - 14:52

مرکز"اطلاعات وادی حلوه" از طرح صهیونیست ها برای اشغال اراضی منطقه "الحاره الوسطی" در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی در بیت المقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز روز یکشنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی و ارایه اسناد، نقشه و برخی از عکس های هوایی، طرح های انجمن صهیونیستی شهرک سازی "عطیرت کوهنیم" را برای اشغال5200 متر مربع از اراضی منطقه "الحاره الوسطی" فاش کرد.
مرکز اطلاعات وادی حلوه توضیح داد که انجمن مذکور به بهانه اینکه این اراضی از سال 1881 متعلق به یهودیان یمنی بوده، ادعا دارد که  دادگاه عالی رژیم اشغالگر، مالکیت شهروندان یمنی بر این اراضی را تایید کرده است.

مرکز"اطلاعات وادی حلوه" افزود: حدود 30 الی 35 واحد مسکونی فلسطینیان در این اراضی تهدید به مصادره شده و بیش از 300 فلسطینی نیز از دهه شصت پس از خرید این زمینها از مالکان پیشین، در آنجا اقامت دارند و املاک شان نیز دارای اسند و مدرک است.

عکس های هوایی بیانگر این است که بخشی از این منازل که در نقشه مشخص شده، در معرض مصادره قرار دارند.

در همین حال، وکیل مدافع انجمن صهیونیستی شهرک سازی "عطیرت کوهنیم" با ارسال ابلاغیه ای به خانواده فلسطینی الرجبی با این ادعا که این زمین متعلق به شهرک نشینان است، از آنان خواسته تا زمینی را که واحد مسکونی 8 واحدی آنان در آن قرار دارد، پس بدهند.

پربیننده ترین خبرها