تسلیت سید حسن نصرالله به خانواده شهدای القدیح

تسلیت سید حسن نصرالله به خانواده شهدای القدیح
يکشنبه 3 خرداد 1394 - 20:05

العالم - سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود به مناسبت سالگرد آزادی جنوب لبنان در نبطیه ، شهادت تعدادی از شیعیان براثر انفجار تکفیری ها در مسجد امام علی(ع) شهر القدیح عربستان سعودی را تسلیت گفت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دبیرکل حزب الله در این سخنرانی که لحظاتی قبل آغاز شد و از شبکه العالم و بسیاری از شبکه های منطقه پخش شد، انفجار مسجد القدیح را اقدامی جنایتکارانه توصیف کرد.

وی همچنین از همراهی و کمک به مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و افزود : تشکر می کنیم از هر طرف که به مقاومت کمک کرد به ویژه رهبری، دولت و ملت دو دوست بزرگ وفادار ایران و سوریه.

وی با بیان اینکه  آنچه این روزها شاهدیم آن است که تاریخ دوباره تکرار می شود با اسامی و عناوین جدید و متفاوت، یاد اور شد : این روزهای پیروزی خون بر شمشیر است و به تمام مردم لبنان، مسلمانان، اعراب و آزادی خواهان جهان این عید را تبریک می گویم.

دبیرکل حزب الله لبنان با یادآوری تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982، گفت: در آن زمان، لبنانی ها در تفسیر و درک این مساله، دچار اختلاف شدند. برخی از لبنانی ها درک روشن و تشخیص واضحی از اهداف رژیم صهیونیستی از این تجاوز داشتند و متوجه خطر (اسرائیل) بودند و آن چه گفته می شد را باور نمی کردند. اما متاسفانه، برخی دیگر، بر موج دیگری سوار بودند.

وی افزود : عده ای از آنان به این تجاوز اسرائیل، دل بسته و به آن امیدوار بودند، به همین سبب به همراه رژیم صهیونیستی وارد مناطق می شدند و آن ها را اشغال می کردند و در فاجعه هایی که به وجود می آمد، شریک می شدند. عده ای از اینان، کمک به اسرائیل را تا روز 25 می سال 2000 ادامه دادند. عده ای دیگر، مشکلی با تجاوز اسرائیل نداشتند، اما در عین حال، با این رژیم همکاری نکردند. عده ای نیز کاملا بی طرفی پیشه کردند. آن ها به هیچ چیز کاری نداشتند و فقط در جست و جوی راه حلی برای مشکلات شخصی خود بودند. در این میان، دسته ای بودند که درک درستی از این خطر داشتند و بر اساس این درکی که داشتند، موضع گیری کردند و بر ارادۀ خود استوار ماندند.

سید حسن نصرالله بیان کرد: عده ای نیز، همانند مقاومت، درک درستی از اوضاع داشتند، اما هیچ اقدامی انجام ندادند. در این میان، کسانی که به باورمقاومت ایمان آوردند و در مسیر آن گام برداشتند، به پیروزی ایمان داشتند و می دانستند که می توانند دشمن را شکست دهند و این مساله را عملی و فراتر از متن مکتوب می دانستند و این گونه بود که مقاومت، از بیروت آغاز شد و تا ضاحیه و اطراف آن و تا صیدا و بقاع غربی و راشیا گسترش و ادامه یافت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با آغاز مقاومت، لبنانی ها در موضع گیری های سیاسی و رسانه ای به دو دسته تقسیم شدند. برخی، اسرائیلی ها را دوست و هم پیمان قلمداد می کردند و حتی از آن ها به عنوان ناجی تعبیر می کردند. به این ترتیب وقتی کسی می خواست درباره تجاوزهای اسرائیل ضد لبنانی ها صحبت کند، به توجیه متوسل می شد و مقاومت را در این زمینه مسئول قلمداد می کرد و هر کاری که اسرائیل می کرد را تنها واکنشی به مقاومت جلوه می داد.

سید حسن نصر الله گفت: برخی از موضع گیری های سیاسی و رسانه ای، از همان روز نخست در پی تضعیف مقاومت بودند و دستاوردهای مقاومت را که حتی دشمنان به آن اعتراف می کردند، ناچیز جلوه می دادند. در مقابل، برخی دیگر، هم از نظر سیاسی و هم از نظر مردمی مقاومت را تایید می کردند و تا روز پیروزی مقاومت، از آن دفاع کردند.

وی افزود: دراین میان، همواره کسانی بودند که میهن پرستی مقاومت را زیر سئوال می بردند و مقاومت را مزدور سوریه و ایران معرفی می کردند و در عوض بر مزدوری نیروهای لحد سرپوش می نهادند و حتی با آنان همدلی می کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان سپس گفت: در سایه درک و تشخیص درست و فراهم شدن اراده و عزم لازم؛ مقاومت مسلحانۀ لبنانیِ و اسلامی و فلسطینی آغاز شد. این مقاومت، با نیروها و گروه های مختلف خود، طی 3 سال توانست اسرائیل را شکست دهد و این رژیم را وادار کرد بدون هیچ قید و شرطی از اراضی لبنان از بیروت و دیگر مناطق گرفته تا نوار مرزیِ شناخته شده عقب نشینی کند. این وقایع، کارامدی مقاومت را ثابت کرد، اما با این حال رویکرد سیاسی و رسانه ای ضدیت با مقاومت همچنان ادامه یافت.

سید حسن نصر الله، در ادامه با اشاره به استمرار فعالیت های مقاومت حتی پس از عقب نشینی رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: با ادامه فعالیت های مقاومت، سرانجام در سال 2000، رژیم صهیونیستی شکست خورد و ناچار به عقب نشینی بی قید و شرط شد. پیروزی مقاومت در این سال، قدرتمند و آشکار بود. این پیروزی، نخست، خواست خدا و سپس ثمرۀ فعالیت لبنانی ها بود. هرچند این پیروزی را تنها گروهی از لبنانی ها به دست آورده بودند، اما خواست این گروه بر آن بود که این پیروزی، از آنِ همه لبنانی ها باشد. همه مزدوری ها و خنجر زدن ها، باعث نشد که مقاومت، ثمرۀ این پیروزی را به همه لبنانی ها، اهدا نکند و اکنون همه لبنانی ها، از سال 2000 تاکنون از ثمرۀ این پیروزی بهره مندند.

وی تاکید کرد: ما، با اراده، آن چه را که باید اتفاق می افتاد، جامه عمل پوشاندیم و برکت های این پیروزی، همه لبنانی ها را بهره مند کرد. در این میان، مقاومت، با همه کسانی که مزدوری پیشه کرده بودند، رفتاری انسانی در پیش گرفت و الگویی اخلاقی در زمینه همکاری ارائه داد، با همه این ها، برخی سعی دارند، گروه های مقاومت را به داعش تشبیه کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد : " اگر عده ای از لبنانی ها، درک نادرستی نداشتند و این عزم و اراده برای مقاومت در آنان شکل نمی گرفت، چه اتفاقی می افتاد؟ اگر مقاومتی شکل نمی گرفت، چه بر سر جنوب لبنان، بقاع، ضاحیه و شمال لبنان، می آمد؟

وی تاکید کرد: اگر مقاومت نبود، (اسرائیل) سراسر لبنان را می گرفت، کافی است این وضع را تصور کنید تا منتی که خدا بر سر لبنان نهاده است، را درک کنید.

سید حسن نصر الله خاطر نشان کرد: باید این نعمت را بشناسیم و سپاسگزار آن باشیم و از آن حفاظت کنیم زیرا ما برای مقابله با خطرهای پیش رو، به آن نیازمندیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها