السفیر بررسی کرد؛

داعش و اسراییل ؛ دوروی یک سکه

داعش و اسراییل ؛ دوروی یک سکه
سه شنبه 5 خرداد 1394 - 15:21

العالم - روزنامه السفیر در گزارشی ماهیت صهیونیست ها و گروه تروریستی داعش و جنبه های تشابه بین آنها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر چاپ لبنان امروز، سه شنبه، در گزارش خود با اشاره به نحوه شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین فلسطین از طریق گروه ها و باندهای صهیونیست و تشکیل داعش و ماهیت آن پرداخت، نتیجه گیری کرد که اینگونه اقدام ها برای ضربه زدن و ویرانی کشورهای عربی به میدان آمده اند.

السفیرنوشت: باندها و گروه های صهیونیست آمدند تا در سرزمین های عربی یک طرح استعماری را زیر نظر قدرت های بزرگ اجرا کنند که معاهده سایکس- پیکو بین فرانسه و انگلیس و اعلامیه بالفور وزیر خارجه انگلیس به جنبش صهیونیزم ( که هر دو از نتایج جنگ جهانی اول بود) گرفته تا کنفرانس کشورهای پیروز در جنگ در پاریس را همراه با برخی همدستی عربها در راستای اجرای همین طرح بود اما باندهای داعش طرحی جهانی هستند و هرچند که یک "خلیفه" با نَسَب "عربی" برای سرکردگی آن انتخاب شد اما در صفوف این باندهای داعش، تروریست های حرفه ای چند ملیتی قرار دارند که از حمایت ضمنی برخی کشورها برخوردارند؛ کشورهایی که از دستاوردهای داعش - خواه در زمینه چپاول برخی ثروت های نفتی عراق یا شام یا تلاش آنها برای ویران کردن دو کشور عربی- سود می برند.

طبیعتا، ترکیه – تا این لحظه- در بهره بردن و منتفع شدن از این گروه تروریستی در رتبه اول قرار داد. چه بسا برخی کشورهای عربی که خود را فریب خورده می دانند، از خواب بیدار شده و دریافته اند که داعش نمی توان به دلایل مذهبی یک هم پیمان باشد. نبرد با این دشمن آمده از جاهلیت (داعش) حتمی است.

این روزنامه سپس به جنبه های تشابه رژیم اسرائیل و گروه تروریستی داعش پرداخت و به چگونگی اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین پیش از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و نوشت: با نگاهی دوباره و سریع به اقدامات گروه های مسلح صهیونیست در آستانه تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین- که خطرناکترین آنها "اشترن" و"هاگانا"- بودند، وجه تشابه آشکار می شود. اقدام های این گروه های مسلح نظیر همان کارهایی است که گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و سایر جهان عرب از جمله لیبی و صحرای سینا و برخی مناطق آفریقا مرتکب می شود.

تشابه جنایات اسراییل در فلسطین و داعش درسرزمینهای عربی

برای اثبات این تشابه، فقط کافی است که نگاه دوباره و سریع به جزئیات اقدام های گروه های مسلح صهیونیست و پیشروی تدریجی صهیونیستها در فلسطین قبل از تاسیس رژیم جعلی اسرائیل بیاندازیم که از طریق کشتار سازمان یافته، ویران کردن روستاها و شهرهای فلسطینی و کوچ دادن اجباری فلسطینی ها از خانه و کاشانه آنها صورت گرفت. گروه های مسلح صهیونیست این اقدام ها را به عنوان مقدمه ای برای دست اندازی بر سرزمین فلسطین و جایگزین کردن شهرک نشینان مهاجر صهیونیست از خارج از فلسطین به جای ساکنان اصلی این سرزمین مرتکب شدند.

از شواهد دیگر عملکرد مشابه صهیونیست ها و گروه داعش می توان به تصاویر و صحنه هایی اشاره کرد که گروه تروریستی داعش برای ایجاد ترس و وحشت در دل عراقی ها و سوری ها و سایر عرب ها پخش می کند زیرا این تصاویر نظیر همان تصاویری است که صهیونیست ها از رفتار خود با ساکنان سرزمین فلسطین پخش می کردند؛ یعنی کشتار گروهی شهروندان فلسطینی و سپس مجبور کردن سایر شهروندان برای ارایه خدمات ضروری که نیروهای گروه های مسلح صهیونیست انجام آن را کسر شان خود می دانستند. این کشتار گروهی زن و کودک نمی شناخت و همه قربانی می شدند.

این روزنامه با اشاره به ماهیت اشغالگرانه رژیم اسرائیل و اشغالگری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و سایر مناطق جهان عرب نوشت: ساده ترین شرط موفقیت در مقابله با این خطر که مشابه خطر رژیم اسرائیل است، این است که همه قربانیان احتمالی برای مقابله با این خطر گردهم آیند؛ نه این که با خصومت های خودخواهانه یا کشمکش های طائفه ای یا مذهبی راه را به روی این گروه تروریستی باز کنند و سپس غرق در پشیمانی شوند.

پربیننده ترین خبرها