مقداد: حمایت ترکیه از تروریستها، تجاوز به سوریه است

مقداد: حمایت ترکیه از تروریستها، تجاوز به سوریه است
چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 12:29

معاون وزیر خارجه سوريه سخنان وزیر خارجه ترکیه را درباره حمایت هوایی از تروریست های مسلحی که در ترکیه برای جنگ در سوریه آموزش می بینند، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل مقداد" در واکنش به سخنان اخیر "چاووش اوغلو" مبنی بر توافق آنکارا و واشنگتن برای پشتیبانی هوایی از "مخالفان" اعلام کرد که این سخنان نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به ملت و دولت سوریه است.

وی با اشاره به این که سخنان اوغلو پرده از تلاش آنکارا برای حمایت از تروریست های مسلح برداشت، و پشتیبانی ترکیه از جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح در سوریه در ادلب و جسر الشغور بر همگان آشکار شد؛ از جامعه بین الملل خواست به مسولیت خود در توقف حمایت از گروه های مسلح در سوریه پایبند باشد.  

فیصل مقداد خاطرنشان کرد: اگر حمایت حکومت های منطقه ای و بین المللی مانند عربستان سعودی، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی نبود، گروه های مسلح در سوریه نمی توانستند دست به چنین تجاورگری و جنایاتی علیه ملت سوریه بزنند.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، خاطرنشان کرد که بیش از 90 کشور به طور جدی از گروه های تروریستی در سوریه از جمله داعش، النصره، جیش الفتح و دیگر گروه های مسلح حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها