شبه نظامیان کُرد، اعراب عین‌العرب را کوچ دادند

شبه نظامیان کُرد، اعراب عین‌العرب را کوچ دادند
جمعه 8 خرداد 1394 - 12:34

خبرگزاری آناتولی ترکیه از اقدام یگان‌های شبه نظامی کرد در حمله به بیش از 75 روستای عرب‌نشین در اطراف عین العرب (کوبانی) سوریه و کوچ اجباری ساکنان عرب این منطقه خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این خبرگزاری ترکیه به نقل از منابع محلی گزارش داد: یگان های مدافع خلق کرد، غیرنظامیان عرب را به کوچ اجباری از روستاهای واقع در اطراف عین العرب (کوبانی) واقع در جنوب شرقی استان حلب سوریه وادار کردند. این اقدام پس از موجی از بازداشت ها، منفجر کردن خانه ها، سوزاندن درختان و محصولات کشاورزی آنها در هفته گذشته صورت گرفت.

"محمود کرعو" فعال رسانه ای کرد به آناتولی گفت: بیش از 75 روستا در اطراف عین العرب با وجود دوری از منطقه درگیری با داعش، در معرض سوزاندن درختان و محصولا کشاورزی قرار گرفته است.
کرعور افزود: یگان های مدافع خلق کرد بیش از 90 هزار درخت و 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گندم و جو را به بهانه رهایی از بقایای مین های کاشته شده تروریست های داعش در منطقه به آتش کشیدند.

در همین حال، این یگان ها غیرنظامیان عرب ساکن نوار غربی رود فرات را نیز مجبور به کوچ اجباری کرده و ظهر پنجشنبه بدون هیچ توضیحی، دهها منزل مسکونی را در روستای تل احمر سوزاندند.

"محمد محسن" فعال رسانه ای در ریف عین العرب، منفجرکردن خانه ها، ادامه بازداشت غیرنظامیان و تحمیل سربازی اجباری را علتی بر تلاش کردها برای تغییر دموگرافیک منطقه پس از شکست طرح پیشین خود برای کوچاندن ساکنان این روستاها دانست.

وی گفت: اهالی روستاهای عربی از نیروهای نظامی، سازمان های حقوقی و بین المللی درخواست کمک کرده اند تا از تجاوزات شبه نظامیان کرد ضد ساکنان عرب در ریف عین العرب جلوگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها