آغاز بزرگترین عملیات آزادسازی الرمادی از محور «الحصیبه شرقی»

آغاز بزرگترین عملیات آزادسازی الرمادی از محور «الحصیبه شرقی»
شنبه 9 خرداد 1394 - 13:19

یک مسئول بلندپایه در فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق شامگاه جمعه از آغاز بزرگ‌ترین عملیات برای آزادسازی الرمادی، مرکز استان الانبار از محور الحصیبه شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه  خبری شبکه العالم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، یک مسئول بلندپایه در فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد «عملیات بزرگ آزادسازی الرمادی از اشغال داعش از محور "حصیبه شرقی" آغاز شد».


این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود «این عملیات توسط نیروهای واکنش سریع وابسته به "گردان‌های صلح" و قهرمانان نیروهای مردمی صورت می‌گیرد».
 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق متعهد شده است شهر الرمادی طی چند روز آینده از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد خواهد شد.
از سوی دیگر پیش از این دفتر حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حیدر عبادی دستور شروع عملیات آزادسازی الانبار را از لوث داعش صادر کرده است.
تروریست‌های داعش در پی تردیدها و مخالفت‌هایی که با حضور نیروهای مردمی می‌شد در 27 اردیبهشت گذشته الرمادی را به اشغال خود درآوردند. سقوط این شهر به‌مثابه شوکی برای همگان محسوب می‌شد. این اقدام داعش سبب شد که شورا و مسئولان الانبار از حیدر عبادی بخواهند که نیروهای مردمی را وارد عمل کند.
همگان بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که تا داعش همانند موصل جای پای خود را محکم نکرده است باید عملیات شروع شود و الرمادی مرکز الانبار و دیگر مناطق تحت اشغال در این استان آزاد شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها