هشدار مرجعیت عراق درباره خطر جنگهای خونین در منطقه

هشدار مرجعیت عراق درباره خطر جنگهای خونین در منطقه
شنبه 9 خرداد 1394 - 14:49

مرجعیت عراق هشدار داد که کشورهای منطقه، در آستانۀ جنگ هایی خونین با رویکرد طایفه ای و قومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، شیخ "عبدالمهدی الکربلایی" نمایندۀ آیت الله سیستانی در کربلا، در خطبه نماز جمعه که در حرم امام حسین علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: پیشروی داعش در برخی از مناطق مشخص عراق و دریافت نشانه هایی مبنی بر حمایت مالی و لجستیکی برخی طرف های منطقه ای از داعش، حاکی از آن است که کشورها و ملت های منطقه، در معرض تهدیدِ جنگ هایی خونین با رویکرد قومی و طایفه ای هستند که کشته های فراوان و ویرانگری های بی امان بجا خواهد گذاشت و ماشین توسعه و پیشرفت را متوقف خواهد کرد، تا جایی که این کشورها ضعیف تر شوند تا امکان تقسیم این کشورها فراهم شود.

خطیب جمعه کربلا همچنین بر ضرورت ملی دانستن جنگ در عراق از سوی همگان تاکید و خاطر نشان کرد که داعش وبایی کشنده است، بنابراین همگان نه تنها در رسانه ها، بلکه در نهاد و ضمیر خود باید به این نتیجه برسند که جنگ با این گروه، خدمتی ملی است.

الکربلایی از پایمردی سرباز زخمی عراقی که توسط عناصر داعش در فلوجه اعدام شد تجلیل کرد و بر ضرورت حمایت همه جانبه از نیروهای امنیتی و نظامی عراق و رسیدگی به وضع آوارگان به ویژه بیوگان و یتیمان تاکید کرد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی در پایان از مردم عراق خواست مراسم جشن میلاد امام عصر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را در حد و اندازۀ شرایط دشواری که بر این کشور حاکم شده است، زنده کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها