گفتگوی انصارالله با آمریکا در عمان

گفتگوی انصارالله با آمریکا در عمان
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 15:03

روزنامه السفیر تأکید کرد، هیئت اعزامی جنبش انصار الله به مسقط پایتخت عمان، جهت یافتن راه حلی سیاسی برای متوقف کردن جنگ علیه یمن در حال مذاکره با مسؤولان آمریکایی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هرچند جزییات این مذاکرات اعلام نشده است، اما مسؤولان دولت مستعفی یمن که در ریاض به سر می برند، با انتشار این خبر از تلاش جنبش انصار الله برای دستیابی به راه حل سیاسی خبر دادند.

در همین راستا "راجح بادی" سخنگوی دولت مستعفی یمن در ریاض، در گفتگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرد: "اطلاع یافتیم که حوثی ها به درخواست آمریکا برای دیدار با مسؤولان آمریکایی با هواپیمایی آمریکایی به مسقط منتقل شده اند."

وی تاکید کرد که دولت مستعفی در این گفت وگوها حضور نخواهد داشت.

پیش از این، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصار الله در تاریخ 23 می اعلام کرده بود که به همراه هیئتی رسمی از این جنبش شامل "صالح الصماد" رئیس شورای سیاسی جنبش انصار الله و "علی القاحوم" عضو شورای سیاسی جنبش به مسقط می رود تا راه های برون رفت از بحران یمن را با دولت عمان بررسی کند.

دو روز پیش نیز مسؤولان یمنی که در صنعا با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دیدار کرده بودند، به نقل از وی خبر دادند که گفت وگویی غیرمستقیم میان نمایندگان جنبش انصار الله و مسؤولان آمریکایی در مسقط پایتخت عمان در جریان است.

منابع آگاه یمنی نیز فاش کرده اند که ولد الشیخ احمد، در تلاش است از طریق دیدار با طرف های یمنی، به آتش بسی جدید دست یابد و زمینه ازسرگیری مذاکرات را برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز جهت حل بحران یمن ایجاد کند.

دولت مستعفی یمن که اکنون در ریاض مستقر است، از به رسمیت شناختن طرح عمان خودداری کرده و آن را مساله ای مختص انصار الله تلقی کرده است.

"هادی مختار الرحبی" سخنگوی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن ادعا کرده که هیچ طرح رسمی برای پایان دادن به درگیری از سلطنت عمان دریافت نکرده است و آن چه در عمان می گذرد، رایزنی های شخصی است نه طرح.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها