مجتهد: اظهارات وزیردفاع عربستان در حالت مستی

مجتهد: اظهارات وزیردفاع عربستان در حالت مستی
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 13:39

العالم - "مجتهد" فعال معروف سعودی در شبکه های اجتماعی، از "محمد بن سلمان" وزیر دفاع این کشور به سبب به مسخره گرفتن ملت و حیف و میل کردن اموال مردم، انتقاد کرد و نوشت که او در یکی از جلسات در حالت مستی سخنرانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که به سبب انتشار برخی از رازهای مگوی دربار عربستان، عده ای او را یکی از شاهزاده های مخالف سعودی می دانند، بر روی صفحه خود در تویتر، با اشارۀ ضمنی به مصرف مواد مخدر یا الکل توسط وزیر دفاع عربستان، نوشت: ژنرال کوچک، به سببِ زیاده روی در مصرفِ ( .... )، نتوانست در جلسه کابینه حاضر شود. درست است که بسیاری (از مسئولان) مانند او هستند، اما حداقل، پیش از جلسه های مهم، از مصرف آن پرهیز می کنند.
مجتهد در بخش دیگری از مطلب خود تاکید کرد: ژنرال کوچک، در سخنرانی خود در نشستی بزرگ، در حالی که تحت تاثیر (.... ) بود، به صراحت گفت: اموال دولت، مال من است و هر طور بخواهم آن را هزینه می کنم و هر کس اعتراض کند، سرکوب می شود.
وزیر دفاع سعودی همچنین گفت: همان طور که عبدالعزیز بن فهد، مبالغی چند صد میلیاردی را از آن خود کرد، من نیز تریلیون ها پول را از آن خود خواهم کرد، زیرا از نفوذی برخوردارم که حتی عبدالعزیز بن فهد هم آن را نداشت. حالا خواهید دید!
در این میان یکی از حاضران جسارت کرد و به شاهزاده محمد بن سلمان گفت: اما به این شیوه که خزانه خالی می شود؟!
به گفتۀ مجتهد، سلمان در پاسخ گفت: اصلا بگذار خزانه خشک شود، این مساله، مشکل من نیست!
مجتهد، پیش از این در پستی فاش کرده بود که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، پس از آن که به دستور پدرش تمامی قدرت را در عربستان به دست گرفت، به این نتیجه رسید که رسیدنِ به مبالغ میلیاردی از طریق عقد قراردادهای تسلیحاتی در وزارت دفاع، راهی بسیار طولانی است، به همین سبب تصمیم گرفت به منبع پول دست پیدا کند، به همین دلیل دستوری ملوکانه به نام پدرش ملک سلمان صادر کرد و شرکت آرامکو را از وزارت نفت جدا کرد و خود را به عنوان رئیس این شرکت منصوب کرد و دستور داد که ساختار تشکیلاتی شرکت آرامکو تغییر یابد.

26

 

پربیننده ترین خبرها