رمادی در محاصره نیروهای مشترک؛

نیروهای عراقی منتظر ساعت صفر برای آزادی رمادی

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 18:15

بغداد(العالم)- خبرنگار العالم در عراق گزارش داد که نیروهای مشترک اعم از ارتش، بسیج مردمی و عشایر، شهر رمادی، مرکز استان الانبار، را از 4طرف محاصره کرده و منتظر ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر هستند.

"وسام التمیمی" خبرنگار العالم روز یکشنبه خاطرنشان کرد، نیروهای مشترک عراقی به خصوص در مناطق جنوب غرب رمادی و شهر "هیت" پیشروی کرده اند و در پی آن نیروهای عشایر از فروپاشی صفوف داعش خبر می دهند.
خبرنگار العالم گفت: فرمانده جنبش بیداری در الانبار از آزادسازی مناطق وسیعی از مناطق مسکونی در منطقه التامیم خبر داده است.
وی از پیشروی نیروها از سمت شرق به طرف رمادی در الخالدیه و الحصیبه خبر داد و افزود: نیروهای عراقی از سمت شمال نیز در حال پیشروی هستند و به پل ژاپنی رسیده اند که منطقه نظامی و محل تجمع نیروهای عراقی به منظور آغاز حمله به سوی رمادی خواهد بود.
خبرنگار العالم در ادامه خاطرنشان کرد، نیروهای عراقی به خصوص بعد از سیطره بر ساختمان اداره راه و دانشگاه الانبار از سمت غرب پیشروی کرده اند و شهر الانبار به محاصره در آمده و احتمال دارد طی چند روز آینده عملیات آزادسازی آن آغاز شود.

کشف 19 خودروی داعشی در عراق با پلاک کشور اردن
وی تاکید کرد که تروریست های داعش در صحرای شمالی، شرقی و غربی الانبار در حال فرار از دست نیروهای عراقی هستند و عشایر الانبار از پیدا شدن دست کم 19 خودروی نظامی با پلاک کشور اردن نزدیک حدیثه خبر داده اند.

رییس پلیس منطقه نیز از محاصره رمادی از 4 طرف خبر داد و خاطرنشان کرد که شهر الانبار از وجود شهروندان خالی است و همین موضوع کار را برای نیروهای عراقی به منظور حمله به تروریست ها آسان تر می کند.

کشته شدن 30تروریست داعشی دربیجی
خبرنگار العالم افزود: کمیته امنیتی از عملیات نظامی در مناطق شمالی و به خصوص بیجی و کشته شدن دست کم 30 تروریست در اطراف آن و تامین امنیت جاده تکریت و پالایشگاه و شهر بیجی در این عملیات خبر داده است.
وی همچنین گفت: داعشی ها به صورت جمعی در حال فرار به سوی موصل هستند به طوری که بعد از تشدید درگیری ها در بیجی دست کم 60 تروریست اسلحه و تجهیزات خود را جا گذاشته و به سوی موصل گریخته اند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، عملیات علیه تروریست های داعش در مناطق الجزیره و البادیه مابین دو استان موصل و الانبار ادامه دارد و بسیج مردمی موفق شده دست کم 13 تروریست داعش را در این مناطق از پای درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها