مراسم باشکوه نیمه شعبان در کربلا + فیلم

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 21:49

با فرا رسیدن نیمه شعبان شهر مقدس کربلا، این شهر مانند سالهای گذشته شاهد مراسم باشکوهی به مناسبت میلاد امام زمان(عج) است.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از کربلای معلا گزارش داد، جشنواره شمع ها مراسمی است که هر سال در شب نیمه شعبان همزمان با شب میلاد امام دوازدهم در کربلای معلا برگزار می شود و زائران امسال با شرکت دراین مناسبت ، 1181 شمع را به میزان تعداد سال های عمر امام مهدی موعود (عج) طبق احادیث شریف نبوی روشن می کنند.

یکی از شرکت کنندگان دراین مراسم پرشور به خبرنگار شبکه العالم گفت: از خداوند متعال می خواهیم که به مناسبت چنین روزی که روز میلاد امام صلح و رحمت و بخشش و گذشت در میان مسلمانان است ، غم های امت مسلمان را زائل کند و مشکلات و گرفتاری را از آنان رفع نماید.

یکی دیگر از شرکت کنندگان دراین مراسم نیز به خبرنگار العالم تأکید کرد: امام مهدی (عج) امام منجی است، به امام زمان می گوییم که مولای ما درانتظار شما هستیم ، بیا و ما را از این ظلم و ستم که زمین را پر کرده است نجات بده ، ای مهدی موعود، روزها و لحظه ها و ساعت ها را درانتظار تو می شماریم و برای فرج تو دعا می کنیم، خدایا فرج امام زمان را نزدیک بگردان.

ایده برگزاری جشنواره شمع ها به مناسبت نیمه شعبان، به 15 سال پیش یعنی سه سال قبل از سرنگونی رژیم صدام باز می گردد، و مردم این مراسم را هر سال برگزار می کنند و این مراسم به مرور زمان کامل تر و با شکوه بیشتری در حال برگزاری است.

" عباس الموسوی " برگزار کننده جشنواره شمع ها در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما این برنامه را در سال 2001 در دوره صدام آغاز کردیم و اکنون این برنامه به شکل کنونی آن برگزار می شود، یعنی عمر این برنامه ، 15 سال متوالی است و درآن وقفه ای روی نداده است.

هزاران نفر از زائران از عراق و کشورهای دیگر در مراسم نیمه شعبان شرکت می کنند و جای جای شهر کربلای معلا رنگ شور و شادی به خود می گیرد.

پربیننده ترین خبرها