انتقاد از موضع انگليس درحمايت از حكومت بحرين

انتقاد از موضع انگليس درحمايت از حكومت بحرين
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 12:27

العالم - شركت كنندگان در كنفرانس مطبوعاتي با عنوان "مزدوران: ابزارهاي اصلي سركوب در بحرين" در شهر لندن، از موضع انگليس در حمايت از حكومت بحرين انتقاد كردند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت منامه پست، سازمان "فراخوان بحرين دموكراتيك" كنفرانسي مطبوعاتي را با عنوان "مزدوران؛ ابزارهاي اصلي سركوب در بحرين" زير نظر لرد افبري معاون ریيس كميسيون حقوق بشر در پارلمان انگليس در مقر پارلمان برگزار كردند.

در اين نشست مطبوعاتي شمار زيادي از اصحاب رسانه و فعالان حقوق بشر شركت داشتند. حاضران در كنفرانس خاطرنشان کردند كه ملت بحرين در سال 2011 ميلادي، تظاهرات اعتراض آميز براي درخواست حق خود در تعيين سرنوشت و دموكراسي برگزار كردند اما مسئولان بحريني عناصر مزدور را به خدمت گرفتند كه بیشترشان پاكستاني و اردني هستند و عليه ملت بحرين جنايت هاي بيشماري مرتكب شدند.

شركت كنندگان افزودند: قتل، شكنجه روشمند، يورش به خانه ها، مجازات گروهي و استفاده از گلوله هاي حاوي گاز سمی و گاز اشك آور از جمله اين جنايت ها بود. علاوه بر آن، شش ارتش عرب نيز از حکومت بحرين حمايت مي كردند.

جيرمي كوربن نماينده پارلمان انگليس نيز از سكوت مسئولان انگليسي در قبال سركوب مداوم ملت بحرين انتقاد كرد زيرا نسبت به وضعيت حقوق بشر در بحرين با توجه به روابط سياسي و اقتصادي بين دو كشور سهل انگاري و سستي صورت مي گيرد.

سعيد الشهابي دبيركل جنبش آزادگان بحرين نيز گفت: نظام بحرين از مزدوران به عنوان ابزاري براي سركوب ملت استفاده مي كند. حكومت بحرين همچنين از ابزار سلب تابعيت بهره مي برد.

وي از موضع انگليس در حمايت از حکومت بحرين با وجود موارد متعدد و مداوم نقض حقوق ملت اين كشور انتقاد كرد و افزود كه ملت خواهان دستيابي به حقوق مشروع خود در زمینه آزادي و دموكراسي هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها