سخنان سید حسن نصرالله درباره آیت الله بهجت

سخنان سید حسن نصرالله درباره آیت الله بهجت
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 19:45

العالم - دبيركل حزب الله لبنان گفت كه همگان به عظمت روح فقيه عارف آيت ‌الله بهجت، زهد ، معرفت و كرامت هاي بي‌شمار و عاليه وي واقف بودند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم ، سيد حسن نصرالله عصر امروز چهارشنبه در آيين بزرگداشت مقام آيت الله محمد تقي بهجت در بيروت با بیان اینکه مکتب آیت الله بهجت برگرفته از قرآن و احادیث شریفه است، تاکید کرد:پس از پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران به رهبری فقیه عارف امام خمینی (ره) فراروی مسلمانان به ویژه جوانان درهای جدید و چشم اندازهای تازه ای باز شد که پیشتر شناخته شده نبود.

دبیرکل حزب الله لبنان  افزود : جایگاه ایت الله بهجت در میان ما به سان موقعیت محور آسیاب است که بدون آن سنگ آسیاب نمی چرخد. سیل علم و دانش از او در جریان است و پرنده به اوج بلندای آن نمی رسد.

وی یادآور شد : ایشان دارای ویژگی های بسیار حائز اهمیتی مانند اصالت اسلامی بود. شفافیت، عدم پیچیدگی و سهولت برای خواص و عوام از ویژگی های مکتب ایشان است. عموم مردم مانند جوانان، بزرگ و کوچک ارشادهای ایشان را درک می کنند و می توانند بر اساس آن عمل کنند. ایجاز یکی دیگر از ویژگی های (آثار) ایشان است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری ازسخنان خود بیان کرد : بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) آفاق و چشم انداز جديدي در برابر تمامي مسلمانان و به ويژه جوانان گشوده شد كه نسبت به گذشته بي سابقه بوده است.

وي به ذكر نمونه هايي اشاره كرد و گفت: عرفان، سير و سلوك و اهتمام شديد به ابعاد روحي ، معنوي و اخلاقي از جمله آنهاست. اين موضوع در گذشته به دايره مشخصي و احيانا به حوزه هاي ديني و برخي خواص محدود مي شد اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي به يك امر عمومي تبديل شد و با علاقه و اشتياق  مورد توجه بسياري قرار گرفت.

سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: مشكلات و دشواري هايي رخ داده است كه مي توان برخي از آنها را خطرناك توصيف كرد، كتاب هايي كه چاپ شده است،‌تخصصي بوده و زبان آن هم تخصصي و گاهي پيچيده است كه اين مساله به محروم شدن عموم مردم از بهره مندي از آن شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری فقیه عارف امام خمینی (ره) فراروی مسلمانان به ویژه جوانان درهای جدید و چشم اندازهای تازه ای باز شد که پیشتر شناخته شده نبود. ازجمله این افق ها مسائل مربوط به عرفان، سیر و سلوک و اهتمام و توجه زیاد به ابعاد معنوی و اخلاقی بود. در این خصوص، کتاب های جدید و متنوعی تالیف شد و تحول بسیار مهمی در این خصوص روی داد.

وی گفت : زمانی که تمایل عمومی به یک سمت و  گرایشی وجود داشته باشد، راهزنان و سوء استفاده کنندگان دنیوی از عواطف، صداق، اخلاص مردم و اشتیاق آنها به اسلام و عبودیت در پیشگاه خداوند بهره برداری می کنند و این البته در همه زمینه ها مانند عرصه سیاسی، فقه، تحصیل، تبلیغ و مسائل دیگر وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها