"حسنی مبارک" دوباره محاکمه می شود

پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 - 19:15

دیوانعالی قضایی مصر خواستار محاکمه مجدد حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درخواست درحالی مطرح شده است که دادگاه جنایی مصر حکم تبرئه حسنی مبارک از اتهام قتل تظاهرکنندگان دوران انقلاب را صادر کرده بود، که خانواده های مقتولین به این حکم اعتراض کردند ولی دادگاه اعتراض آنها را رد کرد تا اینکه پرونده مبارک به دیوانعالی قضایی ارجاع شد و دیوانعالی هم درخواست بازنگری در حکم تبرئه و محاکمه مجدد مبارک را مطرح کرد. 
دیوانعالی قضایی روز 5 نوامبر 2015 را به عنوان زمان محاکمه مجدد مبارک و صادر کردن حکم نهایی و غیرقابل اعتراض معین کرده است. 
البته "علاء" و "جمال" پسران حسنی مبارک "حبیب العادلی" آخرین وزیر کشور رژیم مبارک و 6 معاون العادلی که دادگاه جنایی حکم تبرئه آنها را از اتهام قتل تظاهرکنندگان صادر کرده بود ، مجدداً محاکمه نخواهند شد که این امر به معنای موافقت دیوانعالی قضایی با حکم تبرئه آنان است.
حسنی مبارک 86 ساله هم اکنون در بیمارستانی نظامی در جنوب قاهره پایتخت مصر بستری است.
محاکمه حسنی مبارک روز 3 آگوست 2011 آغاز شد.
ده ها افسر رژیم مبارک که متهم به قتل تظاهرکنندگان شده بودند ، یا تبرئه شدند یا احکام سبک یا  تعلیقی برای آنها صادر شد. 
انقلاب مردمی مصر روز 25 ژانویه 2011 آغاز شد که سرانجام منجر به کناره گیری حسنی مبارک از قدرت در روز 11 فوریه همان سال شد. 

850 نفر در درگیری های دوران انقلاب مصر به دست عوامل مبارک کشته شدند.
پیش از تبرئه شدن مبارک، دادگاهی در ژوئن 2012 حسنی مبارک و حبیب العادلی را به حبس ابد محکوم و بقیه متهمان را تبرئه کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها