نظامیان سعودی مانند داعش با شیعیان رفتارمی کنند

جمعه 15 خرداد 1394 - 10:23

العالم - ساکنان منطقه شرقی عربستان همواره در روز روشن از سوی عناصر امنیتی، نظامی و دینی حکومت آل سعود مورد تهدیدهای تروریستی قرار می گیرند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، در میان تهدید های متعدد تروریستی علیه شهروندان شیعه عربستانی، تهدید طلال المطیری نظامی سعودی مبنی بر کشتن کودکان منطقه شرقی قبل از بزرگسالان آن با ارائه اسم و عکس و آدرس و شماره تلفن خود در صفحه شخصی اش در توییتر بسیار قابل تامل است.

همین امر باعث شد تا اهالی منطقه شرقی اقدام این نظامی سعودی را محکوم کرده و علیه وی به وزارت کشور شکایت کنند.

طه الحاجی وکیل شاکیان تاکید کرد که اگر این فرد نظامی محاکمه و مجازات نشود ، به معنای نشان دادن چراغ سبز به او و امثال اوست تا بر اساس انگیزه های طائفه ای علیه شهروندان شیعه عملیات تروریستی انجام دهند.

اگر مورد المطیری یک حالت استثنا و موردی به شمار می رفت، در آن صورت این موضوع برای اهالی الشرقیه آسان می نمود زیرا آنها تاکید دارند که نیروهای ارتش و پلیس و اطلاعات و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر سعودی، علیه شیعیان عربستان در القطیف ، الاحساء و مدینه و سایر مناطق این کشور به وضوح برخورد تبعیض آمیز و نژاد پرستانه و طائفه ای دارند.

شمار زیاد شهدا و زخمی ها در میان مردم الشرقیه طی سالهای گذشته که در راهپیمایی های مسالمت آمیز خود در روستاها و شهرهای شیعه نشین بی رحمانه با گلوله های نیروهای امنیتی سعودی به خاک و خون کشیده شدند، از این واقعیت حکایت دارد.

نکته قابل توجه در این میان آن است که پلیس سعودی در هنگام انجام وظیفه بر بالای جسد فرد انتحاری در شهر القدیح بر او اظهار ترحم کرد در حالی که این فرد انتحاری باعث به شهادت رسیدن و زخمی شدن دهها شهروند عربستانی شده بود.

نکته جالب توجه دیگر آنکه تمامی تروریستها در الدالوه و القدیح و الدمام تبعه عربستان بودند.

تهدیدهای تروریستی علیه مردم منطقه الشرقیه به تازگی افزایش چشمگیری یافته است تا آنجا که اهالی این منطقه برای حمایت و محافظت از مراسم و اماکن دینی کمیته های مردمی تشکیل دادند و خواستار استخدام جوانان خود در مراکز امنیتی و نظامی منطقه شرقی شدند.

اگر مقام های ذیربط سعودی به درخواست شان پاسخ مثبت ندهند آنها حق دارند با توجه به اینکه 20 درصد جمعیت عربستان را تشکیل می دهند، از کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد بخواهند تا برای پیگیری این امر و پیشگیری از اقدامات تجاوزکارانه شکل گرفته علیه اهالی آنها را مورد حمایت بین المللی خود قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها