بیانیه علمای سعودی درمحکومیت حمله به مساجد شیعیان!

بیانیه علمای سعودی درمحکومیت حمله به مساجد شیعیان!
جمعه 15 خرداد 1394 - 11:06

العالم ـ 92 عالم عربستانی در حالی سکوت خود را شکسته و بیانیه ای در محکومیت حملات تروریستی به مساجد شیعیان صادر کردند که یک پژوهشگر سیاسی سعودی، جوهره این بیانیه را تکفیری و تروریستی توصیف کرد!

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، 92 نفر از علمای عربستان با انتشار بیانیه ای حمله به مساجد شیعیان در طول دو هفته گذشته را محکوم کرده و این اقدامات را غیرقابل قبول خواندند.

در این بیانیه که علمای سرشناس عربستان آن را امضا کرده اند، آمده است که اغراق و غلو در دین عامل این حملات است. آنها تاکید کردند که غلو در دین موجب حلال شمردن خون دیگران می شود.

امضا کنندگان این بیانیه حلال کردن خون دیگران در قالب اقدام های  جنایتکارانه را محکوم کردند و افزودند: عاملان این حملات "بسیاری از مجاهدان در بلاد شام را تکفیر و خون آنها را حلال کردند و اقداماتشان به خارج از دولت ادعایی شان در عراق و شام کشیده شد ـ مقصود گروه داعش است ـ آنها نیروهای امنیتی و طوائف غیر اهل سنت و اماکن عبادی را هدف قرار دادند و به بهانه شهادت، مسلمانان را به کشتن یکدیگر واداشتند".

عربستان در طول دو هفته گذشته شاهد عملیات انتحاری حمله به مساجد شیعیان بود که گروه موسوم به داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت.

بیانیه شکست خورده و مغایر با سخنرانی های تحریک کننده

فواد ابراهیم نویسنده و پژوهشگر سیاسی عرب در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "این بیانیه "شکست خورده" است و با سخنرانی های تحریک کننده مطابقت دارد که حکم قتل قربانیان را صادر کرده اما اجرای آن را به ولی امر واگذار کرد...حکم به صورت تعلیقی صادر شده است".

وی افزود: "این بیانیه در جوهره خود تکفیری تروریستی است. ناامید گشت کسی که از چشمه آلوده شما آب نوشید. سخنرانی شما فتنه انگیزاست".

این اندیشمند سیاسی عربستان خاطرنشان کرد که در این بیانیه از همه چیز به جز حقوق قربانیان و حتی امنیت شیعیان سخن گفته شده است.

پربیننده ترین خبرها