پاکستان:هرگز به عربستان سلاح هسته ای نمی دهیم

پاکستان:هرگز به عربستان سلاح هسته ای نمی دهیم
جمعه 15 خرداد 1394 - 15:06

العالم - قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان هرگونه احتمال فروش سلاح هسته ای از سوی اسلام آباد به عربستان را به شدت رد کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، عزیز احمد چودری که در مذاکرات نشست امنیتی در واشنگتن در کاخ سفید با حضور وزارت خارجه و وزرات دفاع آمریکا، شرکت داشت: امکان اقدام پاکستان مبنی بر فروش سلاح هسته ای به عربستان را نادرست دانست و گفت این مساله به هیچ وجه پایه و اساس صحیحی ندارد.

وی در جمع خبرنگاران در پایتخت امریکا گفت: برنامه هسته ای پاکستان هیچ ارتباطی با هیچ کشور دیگری ندارد بلکه وسیله ای برای جلوگیری از خطراتی است که از ناحیه شرق یعنی هند حس می کنیم.

چودری افزود: پاکستان با عربستان درباره مسایل هسته ای هیچ مذاکره ای ندارد.

اما پیش بینی ها حاکی است عربستان و شاید امارات در صدد دست یافتن بر سلاح هسته ای پاکستان برای آنچه که آن را مقابله با احتمال دست یافتن ایران بر این سلاح عنوان می کند،هستند.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مخالف توافق احتمالی قدرتهای بین المللی با ایران هستند توافقی که به موجب آن ایران می تواند برنامه هسته ای مسالمت آمیز خود را ادامه دهد.

عربستان نیز علاوه بر این نگران رفع تحریمهای غرب علیه ایران است که بر اساس توافق احتمالی امکان درآمد میلیاردها دلاری برای ایران فراهم می آورد.

گفتنی است پاکستان کمی پس از اولین آزمایش هسته ای هند، اولین آزمایش هسته ای خود را  سال 1998 انجام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها