سازمان ملل در بوته آزمون جدید؛

اسراییل درفهرست بین المللی جنایت علیه کودکان

اسراییل درفهرست بین المللی جنایت علیه کودکان
شنبه 16 خرداد 1394 - 15:36

اسناد منتشر شده از سوی خبرگزاریهای فعال سازمان ملل متحد در اراضی اشغال شده فلسطینی از قربانی شدن شمار نگران کننده ای از کودکان در تجاوز سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوارغزه و درج نام این ژیم در فهرست جنایت علیه کودکان حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در یکی از اسناد سازمان ملل متحد آمده است که رژیم صهیونیستی در جنگ سال گذشته علیه نوار غزه شمار قابل توجهی از کودکان فلسطینی را به قتل رسانده است.

این درحالی است که برخی سازمان های این نهاد بین المللی درباره درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

 سازمانهای فعال نهاد سازمان ملل در این منطقه گزارش محرمانه 22 صفحه ای را برای ارائه به "لیلی زروقی" نماینده الجزایری ویژه سازمان ملل در مسایل کودکان و درگیری مسلحانه تهیه کردند که رویترز نیز روز جمعه یک نسخه از آن را به دست آورد.

برخی منابع سازمان ملل حاکی است زروقی ، نام ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را در این پیش نویس درج کرده و آن را به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ارایه داده تا نظر نهایی خود را درباره این فهرست  بیان کند.

دیپلماتها معتقدند نسخه اخیر که به اسامی ناقضان حقوق کودکان در درگیریهای مسلحانه اشاره دارد، شاید تا ابتدای هفته آینده نهایی شود.

گفتنی است بیش از 2 هزار و 100 فلسطینی که در این حملات تجاوزکارانه شهید شدند که به دلیل هدف قرار گرفتن خانه ها و مناطق مسکونی شمار قابل توجهی از آنان زن و یا کودک بودند، در حالی که تلفات رژیم صهیونیستی 67 نظامی و شش غیر نظامی بود.
این گزارش خبر از شهادت حدود 540 کودک فلسطینی می دهد که 371 نفر از آنان کمتر از 12 سال سن داشتند.

پربیننده ترین خبرها