تشدید حملات تجاوزکارانه سعودی به یمن

شنبه 16 خرداد 1394 - 22:49

به دنبال پیشروی نیروهای یمنی به سمت مرزهای عربستان، حملات جنگنده های متجاوز سعودی به مناطق مختلف صنعا پایتخت یمن تشدید شده است.

"علی الذهب " خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از صنعا گزارش داد که کارشناسان حملات عربستان سعودی به یمن را که از جمعه شب آغاز شد و امروز هم ادامه یافت، در نتیجه پیشروی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی و نیز حمله موشکی به برخی از مناطق عربستان دانستند.

براساس این گزارش، منطقه جبل النقم در صنعا و مناطقی از جنوب این شهر به ویژه منطقه السواء، جبل النهدين و پایگاه نیروهای امنیتی در منطقه السبعین هدف حمله قرار گرفت و به دنبال آن، صدای چندین انفجار درمناطق مختلف شهر شنیده شد.

خبرنگار العالم افزود، در حملات جنگنده های سعودی به استان عمران، سه شهروند یمنی شهید شدند.

براساس این گزارش، جاده ای بین استان های عمران و صعده هدف حمله قرار گرفت و حملات در استان البیضاء تکرار شد و تقریباً 9 حمله علیه مناطق ذی ناعم و الطفه صورت گرفت و برخی از مواضع در استان " اب " در مرکز یمن نیز مورد حمله قرار گرفت.

امروز حملات جنگنده های سعودی به استان عدن درجنوب و استان شبوه در شرق یمن ادامه یافت و فرودگاه "عتق" و مرکز بیمارستانی و درمانی این منطقه هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار العالم، این حملات در شرق و جنوب یمن در راستای تلاش برای جلوگیری از پیشروی ارتش یمن در پی به دست گرفتن کنترل چند موضع در لحج، شبوه و البیضاء و خارج کردن کنترل این مواضع از دست عناصر القاعده و شبه نظامیان وابسته به هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری، صورت می گیرد.

براساس این گزارش، اوضاع انسانی در یمن در بدترین حالت آن قرار دارد و علیرغم محاصره، رفت و آمد در بازارهای مراکز شهرها ادامه دارد و طبق آمارهای سازمان های بین المللی و محلی، بیش از یک میلیون یمنی از مناطق خود آواره شده اند.

همچنین یمنی ها با بحران سوخت و سیستم های بهداشتی و درمانی روبرو هستند و با ادامه حملات عربستان سعودی، احتمال وخیم شدن بحران دارو و برق بیشتر می شود و هشدارهایی درباره نبود غذا داده شده و درخواست هایی از سازمان های امدادرسان بین المللی برای برقراری آتش بس انسانی و توقف حملات و لغو محاصره مطرح شده است.

پربیننده ترین خبرها