ساختن کاخ مجلل برای اردوغان به خاطر سوسک !

ساختن کاخ مجلل برای اردوغان به خاطر سوسک !
يکشنبه 17 خرداد 1394 - 14:24

رئیس جمهور ترکیه در توجیه اقدام خود در ساخت کاخی مجلل، مدعی شد کاخ جدید به دلیل وجود سوسک در کاخ قدیمی ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان اعلام کرد که وجود سوسک زیاد در کاخ ریاست جمهوری قدیمی باعث شد تا کاخ ریاست جمهوری جدید مشرف بر آنکارا پایتخت ترکیه را بسازد.
وی مدعی شد: مهمان به دفتر قدیمی نخست وزیری می آمد و سوسک در دستشویی می یافت. به همین دلیل کاخ جدید را ساختم. آیا آن کاخ (قدیمی) لایق نخست وزیر ترکیه است؟ آیا اگر مهمانی بیاید او را آن جا باید برد؟ آیا درست است سوسک ها را ببیند و درباره آن ها سخن بگوید؟  این کاخ ملت ترکیه است. چنین نمادی نمی تواند اسراف و ولخرجی باشد.

کاخ ریاست جمهوری جدید ترکیه که  شامل 1150 اتاق است و با هزینه 615 میلیون دلار ساخته شد، باعث انتقادهای فراوان گروه ها و احزاب مخالف ترکیه از اردوغان شده است. مخالفان اعلام می کنند که ساخت این کاخ هدردادن اموال عمومی و تنها برای ارضای احساس سلطه جویانه اردوغان صورت ساخته شده است.
منتقدان سخنان اردوغان را به سخره گرفتند و در شبکه اجتماعی تویتر، هشتگ «کارفاتما» که در ترکی به معنی سوسک است منتشر کردند.

آن ها با استفاده از این هشتگ از مردم خواستند در انتخابات پارلمانی امروز در حال برگزاری است علیه حزب اردوغان رای دهند.
حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان که در سال 2002 به قدرت رسید، بیشترین شانس پیروز را در انتخابات پارلمانی ترکیه دارد.

اردوغان امیدوار است حزبش بتواند با به دست آوردن اکثریت مطلق کرسی های پارلمان، دست به اصلاح قانون اساسی بزند و طی آن نظام حاکم را از پارلمانی به ریاست جمهوری تغییر دهد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها