اسرائیلی ها وزیر خزانه داری آمریکا را به خاطر ایران، هو کردند

اسرائیلی ها وزیر خزانه داری آمریکا را به خاطر ایران، هو کردند
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 09:34

جک لو وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس سالانه جروزالم پست در نیویورک با انتقاد شدید حضار روبرو شد و حاضران او را هو کردند.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرانلاین ، جک لو که یکی از بلندپایه ترین مسئولان دولت اوباما به شمار می رود پس از بردن نام رییس جمهور آمریکا و ارائه فهرستی از اقدامی که کاخ سفید برای نشان دادن تعهدش به امنیت اسراییل صورت داده است توسط جمعیت هو شد.

جروزالم پست :  این واکنش منفی به لو موجب شد استیو لیند سردبیر جروزالم پست از جمعیت به شدت انتقاد کند و به وزیر خزانه داری آمریکا اجازه دهد که اظهارات خود را پایان دهد.

بسیاری از طرفداران و حامیان تندرو اسراییل باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را یک شخصیت غیردوست برای اسراییل قلمداد می کنند.

جک لو روز یکشنبه خطاب به مخاطبانش در نیویورک گفت : توافق دیپلماتیک با ایران همچنان موثرترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به شمار می رود.
لو گفت:  اینکه اطمینان حاصل شود ایران هیچگاه به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد یک اولویت امنیت ملی بسیار مهم برای آمریکا به شمار می رود.
وی افزود : دستیابی ایران به سلاح هسته ای احتمالا منجر به رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد و احتمال جنگ هسته ای در منطقه را افزایش خواهد داد، این اقدام همچنین می تواند منجر به فراهم شدن فرصت برای تروریست ها به منظور دستیابی به سلاح هسته ای می شود و کشوری که رهبرانش به طور آشکار خواستار محو شدن اسراییل از نقشه شده اند ابزار کافی برای تحقق این تهدید را داشته باشند.
وی گفت : ما متعهد هستیم که ایران را ملزم به پاسخگویی کنیم و از همه ابزارهای موجود خود از جمله تحریم برای منصرف کردن ایران از تجاوز، نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و تهدید متحدان آمریکا استفاده کنیم.

لو با این حال ادعای نیویورک تایمز را رد کرد ،  مبنی بر اینکه  ایران با افزایش مواد هسته ای طی هجده ماه گذشته مفاد چارچوب توافق موقت را نقض کرده است.

طی یک هفته اخیر، گزارشهایی براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح شده است که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران طی هجده ماه گذشته افزایش یافته است.
برخی ادعا کرده اند این افزایش به منزله عدم پایبندی ایران به توافق موقت است.
با این حال آژانس بین المللی انرژی اتمی این نتیجه گیری را نکرده است و به عکس آژانس تایید کرده است که ایران به شرایط توافق پایبند بوده است و کاهش و افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران بخشی کاملا قابل انتظار در فزایند تبدیل شیمیایی است.

به بیان دیگر حتی به رغم اینکه دخایر اورانیوم غنی شده است ایران طی هجده ماه گذشته بارها کاهش و افزایش یافته است و این مسئله کاملا قابل انتظار است و در همه ضرب الاجل های تعیین شده میزان اورانیوم غنی شده ایران همواره برابر با میزان توافق شده بوده است.
وزیر خزانه داری آمریکا گفت : هر گونه لغو تحریم های ایران مرحله به مرحله خواهد بود که این متضاد با این ادعای ایران است که تحریم های اقتصادی ایران باید بلافاصله پس از امضای توافق نهایی لغو شود.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد ، جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا، روز یکشنبه در سخنرانی خود در یک انجمن حامی اسرائیل در نیویورک در شرایطی که مورد اعتراض حاضران قرار گرفته بود، امضای توافق نامه با ایران را خواستار شد.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها