رسوایی در حلب؛ حمایت آشکار آمریکا از القاعده !

رسوایی در حلب؛ حمایت آشکار آمریکا از القاعده !
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 12:12

رویداد دیروز در حومه شمالی حلب در سوریه را می توان در حد یک رسوایی بزرگ توصیف کرد؛ به صورتیکه جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا برای نخستین بار با گروه‌های وابسته به القاعده در یک جبهه قرار گرفته و همرزم شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی "السفیر" نوشت: تنها طرفی که از حملات ائتلاف آمریکا به حومه شمالی حلب سود برد، جبهه النصره یا همان شاخه القاعده در سوریه بود.
عملیات دیروز ائتلاف آمریکا، این سؤال را به وجود آورده که آیا سوریه در مقابل مرحله جدیدی قرار گرفته که هدف از آن موافقت با پیشروی القاعده در صحنه زیر چتر حمایتی ائتلاف آمریکا است ؟ 
السفیر به نقل از منابعی تأکید کرد، جنگنده‌های ائتلاف بامداد یکشنبه چندین عملیات را علیه مواضع داعش در حومه شمالی حلب انجام دادند.
به گفته این منابع، در این عملیات یکی از اماکن تجمع داعش در "صوران" هدف قرار گرفت که بر اثر آن حدود 10 نفر از عناصر این گروه کشته شدند. یکی از این کشته شدگان "عبدالکریم الهلال" معروف به "ابو ثائر الشامی" از فرماندهان عملیاتی داعش بود. دو حمله دیگر نیز به بیمارستان صحرایی و ساختمان شهرداری صوران صورت گرفت.
روستاهای البل و شیخ ریح نیز در این حملات هدف قرار گرفتند که طبق اعلام فعالان رسانه‌ای در منطقه، در این حملات اعضای یک خانواده همگی کشته شدند.
این خدمت ائتلاف آمریکا به جبهه النصره درحالی است که این گروه طبق تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.
در پی این حمله برخی فعالان تلاش کردند تا حملات ائتلاف آمریکا را در حمایت از شهر کردنشین "عفرین" سوریه و جلوگیری از پیشروی داعش به سوی این شهر اعلام کنند. این درحالی است که شهر صوران بسیار از عفرین دور است و بین آنها شهری به نام "مارع" قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها