تظاهرات مردم بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

تظاهرات مردم بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 23:11

العالم ـ مردم بحرین همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری جلسه صدور حکم شیخ سلمان، با برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف این کشور، آزادی فوری همۀ بازداشت‌شدگان سیاسی را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرات از مناطق البلاد القدیم، اسیاد النزال، الدراز، جزیره محرق و دیگر مناطق آغاز شد و شرکت کنندگان، ادامه بازداشت شیخ علی سلمان و محروم کردن وی از حق دفاع را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با اعلام همبستگی خود با بازداشت شدگان سیاسی و رهبران در زندانهای حکومت بحرین، تاکید کردند که تحرکات مردمی خود را تا تحقق عدالت و آزادی ادامه خواهند داد. 

سازمان "صلح بی عدالت ممکن نیست" که مقر آن در رم است، خواستار آزادی شیخ سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق شد که از 28 دسامبر 2014 در بازداشت مقامات بحرینی است. این سازمان تاکید کرد که ادامه یافتن بازداشت وی به سبب سخنرانی های علنی اش، مساله ای "غیرمنطقی" است.

نیکولا تالامانکا رییس این سازمان در یک پیغام تصویری که جمعیت الوفاق منتشر کرد، گفت: اتهامات مطرح شده در پروندۀ شیخ سلمان به ویژه اتهاماتی که به موضوع خشونت مرتبط است، در واقع شیوه ای برای مجازاتِ بی دلیل و مدرک است. هر قدر بازداشت شیخ سلمان بیشتر ادامه یابد، چهره نظام قضایی بحرین، رسواتر خواهد شد، زیرا اظهارات علنی و خصوصی ایشان، همواره بر پایه پایبندی به پرهیز از خشونت و تاکید بر مسئولیت پذیری و هوشیاری استوار بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها