جنایات دولت بحرین الگوی داعش درحمله به شیعیان

جنایات دولت بحرین الگوی داعش درحمله به شیعیان
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 14:17

العالم - مسوول بخش آزادیهای مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین، اقدام دولت این کشور در تخریب مساجد را تشویقی برای گروه داعش در زمینه انجام اقدامات مشابه دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ میثم سلمان با اشاره به اقدام مستقیم دولت بحرین در تخریب 38 مسجد شیعیان این کشور در سال 2011 خاطرنشان کرد که این اقدام تشویقی برای گروه های تندرو از جمله داعش در خصوص انجام اقدامات مشابهی بوده است.

شیخ سلمان گفت: دولت بحرین سنت زشت حمله، تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن مساجد و عبادتگاه ها را پایه ریزی کرد، در حالی که تاریخ شیعه و سنی بیانگر دور بودن آنان از اقدامات تندروانه، افراطی گری و وحشی گری بوده، که بهترین شاهد این مدعا زندگی مسالمت آمیز شیعیان و سنی ها از دیرباز در منامه و احترام گذاشتن آنها به کلیساها، مساجد و عبادتگاههای ادیان مختلف بحرین است.

مسوول بخش آزادی های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین افزود: ویژگی های روحی و روانی، طبیعت اجتماعی، وسعت دید فرهنگی و محیط تربیتی شهروندان بحرینی، آنان را از روی آوردن به اقدامات تروریستی، خشونت و جنایت در حق ادیان و اقوام مختلف بازمی دارد.

وی گفت: اندیشه های تکفیری، تهدیدات داعشی، فرهنگ سرکوب و تخریب مساجد و عبادتگاهها درست از زمان تخریب 38 مسجد شیعیان توسط دولت بحرین، در این کشور ریشه دواند و رشد کرد.

شیخ سلمان تصریح کرد، بسیار طبیعی است که مردم هرگونه حمله جدید و تخریب مساجد ثبت شده در اوقاف جعفری را ادامه رفتار زشت و مغایر با فرهنگ و آداب و رسومی بدانند که دولت بحرین سال 2011 با تخریب 38 مسجد پایه گذاری کرد و "شریف بسیونی" رییس کمیته ملی حقیقت یاب بحرین نیز آن را انتقام از یک طائفه مشخص دانست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها