موشک های اسکاد یمن افشاگری کردند!

موشک های اسکاد یمن افشاگری کردند!
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 15:23

العالم - پیدایش ناگهانی موشکهای اسکاد دریمن و هدف قرار گرفتن عربستان با آن ،بیانگر دروغ بودن ادعاهای تکراری سعودی ها در خصوص نابود کردن انبارهای سلاح یمن است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، ظهورموشکهای اسکاد در یمن را بیانگر دروغ بودن ادعاهای تکراری مقام های ریاض  در خصوص موفقیت در تخریب انبارهای سلاح های سنگین و بالستیک ارتش یمن دانست.

این در حالی است که عربستان ادعا می کند با صدها حمله هوایی، پایگاههای نظامی و انبارهای سلاح یمن را هدف قرار داده است.

نیویورک تایمز افزود: حمله به عربستان با استفاده از موشک اسکاد سووالهای جدیدی را درباره جنگ سعودی ها علیه یمن که در تحقق اهداف خود ناکام مانده، ایجاد کرده و دلیل جدیدی بر ناکامی عربستان در مهار قدرت یمنی هاست.

این روزنامه با بیان این که یمن در سال 2002 دستکم یک محموله موشکهای اسکاد از کره شمالی دریافت کرد،افزود: هنوز شمار موشکهای ارتش یمن مشخص نیست.

روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد: امریکا که دوره ریاست جمهوری جرج بوش رییس جمهوری سابق این کشور، بر این محموله تسلط یافت، در نهایت در زمان ریاست جمهوری علی عبدالله صالح، اجازه ورود آن را به یمن صادرکرد.

گفتنی است دولت بوش، صالح را هم پیمان در جنگ علیه تروریسم می دانست به ویژه این که وی قول داده بود که فقط از این موشکها برای دفاع استفاده کند.

پربیننده ترین خبرها