توزیع کمکهای مرجعیت بین آوارگان الانبار + فیلم

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 20:08

عامرية فلوجة (العالم) ـ مرجعیت دینی در عراق بیش از 7000 تن کمکهای بشردوستانه را در میان آوارگان استان الانبار تا منطقه عامریه فلوجه توزیع کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، پناهجویان از تلاشهای مرجعیت در ارائه کمک به ایشان ابراز قدردانی کردند، آنان همچنین ابراز امیدواری کردند مناطق مسکونی شان از چنگال داعش آزاد شده و هر چه زودتر به خانه هایشان بازگردند.
شیخ "کامل بلداوی" نماینده مرجعیت در شهر نجف اشرف با اشاره به رفتار پدرانه مرجعیت با تمامی عراقی ها توضیح داد: این کمکها از سوی دفتر آیت الله سید علی سیستانی تقدیم شده است.
وی توضیح داد: پناهندگان استان الانبار از نظر دفتر ایت الله سیستانی دارای ویژگی خاصی هستند. ما کارهای بسیار فراتر از اینها پیش رو داریم. ما امروز بیش از 500 سهمیه مواد غذایی و کولر و آب و یخ و پنکه در اختیار پناهجویان قرار داده ایم.
شیوخ و شخصیت های برجسته عامریه فلوجه این تلاشها را که در راستای کاهش رنج و محرومیت اوارگان و تقویت روح اخوت و برادری در میان عراقی ها انجام می گیرد، قدر دانستند.
"عبدالله حمض عیساوی" یکی از شیوخ عشایر عامریه فلوجه در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت: دست اندرکاران کاروان کمک رسانی با این ابتکار عمل مرجعیت در نجف اشرف در میان مردم شادی و شور و نشاط به وجود آوردند.
پناهجویان نیز به نوبه خود از این ابتکار عمل و تلاش مرجعیت دین در جهت رساندن کمکها به آوارگان ستایش به عمل آورده و در عین حال خواستار سرعت بخشیدن به روند ریشه کنی گروهک تروریستی داعش و بازگشت به مناطق مسکونی خود شدند.
یکی از پناهجویان ساکن یکی از این اردوگاهها در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: ما از همه نیکان عراق و جهان می خواهیم تا به موضوع ما اهتمام بورزند تا ما بتوانیم به خانه های خود بازگردیم.
ارائه کمکها به آوارگان استان الانبار یک گام مهم در جهت تحکیم روابط و پیوندهای ملی میان اهل تسنن و تشیع عراق بشمار می رود که همواره در آسایش و سختی با یکدیگر همراه و همگام بوده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها