فرار یکی از سرکردگان ارشد النصره به عرسال + فیلم

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 15:11

دمشق(العالم)- نیروهای مقاومت لبنان و ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی به طرف مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در بلندی های «الجراجیر» هستند و در این عملیات تا کنون شماری از تروریست ها را از پا درآورده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، خبرهای رسیده از سوریه از شکست سنگین تروریست ها و فرار "ابومالک التلی" سرکرده ارشد جبهه النصره، به عرسال برای رهایی از دست ارتش سوریه و مقاومت لبنان حکایت دارد.

در بلندهای منطقه قلمون در مرز سوریه و لبنان ارتش سوریه و مقاومت لبنان پیشروی های چشمگیری به سمت مواضع تروریست ها محقق کرده و توانسته اند بر منطقه «شعبه شرق» و «خشیعه» که آخرین پایگاه جبهه النصره بود، تسلط یابند. در همین حال، نیروهای مقاومت در شرق بلندهای عرسال از ناحیه فلیطه به پیشروی هایشان ادامه دادند و توانستند امنیت ارتفاعات دو منطقه را تامین کنند.

تاکتیک مقاومت درنبرد با تروریست ها با استفاده از پهپادها
منبعی نظامی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: رزمندگان مقاومت توانستند با استفاده از تاکتیک غافلگیری، خطوط دفاعی عناصر مسلح را در هم بشکنند و این عملیات بر اساس اطلاعات و گزارش های دقیق جمع آوری شده با هواپیماهای بدون سرنشین از محل تجمع عناصر مسلح تروریست و بررسی منطقه عملیاتی و میدانی انجام شد.

هراس داعش از پیروزی مقاومت و ارتش سوریه دربرابر النصره
پیشروی میدانی و سریع ارتش سوریه و مقاومت لبنان، داعش را نگران کرده است که سناریوی شکست جبهه النصره درباره آن نیز تکرار شود و در نتیجه داعش در عملیاتی در صدد نفوذ به بلندی های القاع و راس بعلبک برآمد که آمادگی رزمی مقاومت سبب شکست عملیات تروریست ها شد.
با توجه به اینکه خبرها از فرار ابومالک التلی، سرکرده جبهه النصره در این منطقه به عرسال حکایت دارد، گزینه های دشواری اکنون پیشروی جبهه النصره  قرار دارد. به گفته منابع نظامی، مرحله بعدی عملیات نیز با عناصر مسلح داعش در ارتفاعات عرسال خواهد بود.
در نتیجه این پیشروی ها اکنون 90 درصد از مواضع و مراکز جبهه النصره تحت تصرف نیروهای مقاومت است و بیش از 500 کیلومترمعادل 64 درصد از 800 کیلومتر از مناطق تحت اشغال عناصر مسلح آزاد شده است.
موفقیت های اخیر سبب شده است که مقاومت و ارتش سوریه در این منطقه دست بالا را داشته باشند و سخنانی از آمادگی برای پاکسازی سراسر منطقه القلمون به گوش می رسد.
 

پربیننده ترین خبرها