سازمان ملل: 78درصد از یمنی ها کمک فوری نیاز دارند

سازمان ملل: 78درصد از یمنی ها کمک فوری نیاز دارند
پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 - 22:27

سازمان ملل متحد با اشاره به وضعیت بحرانی یمن به دلیل ادامه محاصره این کشور، 78 درصد از مردم یمن را نیازمند امدادرسانی فوری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد، در گزارشی که هفتۀ آینده منتشر خواهد شد، شمار یمنی های نیازمندِ امدادرسانی فوری را 78 درصد از کل جمعیت این کشور ارزیابی کرد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد که درگیری های نظامی بر زندگی میلیون ها تن از مردم یمن تاثیر می گذارد.

در همین چارچوب، روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی، خاطر نشان کرد که محاصرۀ دریایی یمن توسط عربستان سعودی، 20 میلیون تن از مردم یمن را در معرض فاجعه بشری قرار می دهد.

در این گزارش آمده است: محاصرۀ تحمیل شده از سوی آمریکا و ائتلاف که هدایت آن را عربستان به عهده دارد، بر اوضاع معیشتی مردم در یمن، تاثیر شدیدی گذاشته است.

گاردین به نقل از سازمان های امدادرسانی نوشت: محاصرۀ دریایی، بر وضع نابسامانِ یمن افزود و 20 میلیون نفر را دچار بحران آبِ آَشامیدنی و درمان کرد.

در ادامه این گزارش خاطر نشان شده است: آمریکا و انگلیس سعی کردند در کمال آرامش عربستان را قانع کنند که از شدت محاصره دریایی یمن بکاهد، اما واکنش ریاض در این مجال، بسیار ضعیف بود.

گاردین فاش کرد: اکثر کشتی هایی که حامل کمک های غذایی و دارویی هستند، از رسیدن به بندرها منع می شوند و از 274 میلیون دلاری که ریاض پرداخت آن را برای پشتیبانی از فعالیت های سازمان ملل در زمینه امدادرسانی در یمن وعده داده بود، تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها